ik heb aandachtig alle tips en verhalen op dit forum gelezen, maar ik ben er nog steeds niet uit wat de beste manier is. Ik land 20 juli op HCM wil vanuit daar graag de Mekong delta bezoeken en daarna richting Cambodja PP en SR bezoeken. Vanuit Cambodja had ik graag meteen naar Hanoi gevlogen, maar dat is vanuit SR echt ontzettend duur (€200pp, monopolie vietnam airlines, toch?) en vanuit PP alleen mogelijk wanneer je eerst op Bangkok vliegt.
Is het daarom het beste om weer terug te gaan naar HCMC en vanuit daar een vlucht naar Hanoi te boeken, of zijn er andere (normaal geprijsde) opties die me minder tijd kosten? Misschien in Cambodja over land naar westelijke grens van vietnam?
We blijven overigens 4 weken, ik wil het hierboven beschreven gedeelte in een week doen. Zo hebben we nog 3 weken van Hanoi, Sapa, Halong Bay, Hoi An, Hue en een strandplaats (ben er nog niet aan uit welke) en zo weer terug naar HCMC.
Ik begrijp uit je verhaal dat je je tickets al gekocht hebt voor Saigon vv.
Dat is eigenlijk jammer, want anders had je de tour; landen Bangkok- vliegen SR-PP-Saigon in deze volgorde kunnen doen.
Helaas.
De route SR naar PP over land en dan vliegen naar Bangkok en dan naar Hanoi is geen optie in mijn ogen.
Veel vliegen en een ticket Bangkok naar Hanoi kost ook al snel 100 euro en daar komt dan ook het ticket PP naar Bangkok erop en de reis naar PP en ook misshien een overnachting.
Dit is duurder dan de 200 rechtstreeks van SR naar Hanoi.
SR vliegen naar Saigon kost rond de 150 euro en dan naar Hanoi kost meer samen ook meer dan de 200 eur; dus ook geen goedkope optie.
Over land is ook geen optie want dan moet je naar Hoi An ( Danang ) en dan vliegen naar Hanoi of je gaat omgekeerd.
Maar dan wijzig je je route.
Dus over land van SR naar Hoi An- Hue- Hanoi - Halong Bay - Sapa.
Ga je over land naar Hanoi vanuit Hue dan is dit goedkoper.
Optie
Saigon - Delta - PP - SR - Hoi An - Danang - Hue - Hanoi - Sapa - Halong Bay - Saigon- strand?
Kosten voor het vliegen ad 400 euro composeren voldoende voor de reis over land naar Hoi An vanaf SR.
( kijk even op het Cambodja forum voor de leukste route ).
Eventueel tijdsverlies kan je overal wel ergens op composeren denk ik.
Ticket Hanoi naar Saigon had je waarschijnlijk toch al gebudgetteerd, en kom er dus niet bovenop.
Ik hoop dat dit een voorzet mag zijn en misschien andere mensen hierop hun suggesties op los laten.