heeft er emand ervaring met een vkucht van Pakse naar Siem Reap (cambodja) betrouwbaarheid, min buza vindt Loa airline niet overal betrouwbaar; citaat;
Lao Airlines beantwoordt aan de internationale veiligheidsnormen. Vliegen met het vliegtuigtype Y12 wordt ontraden vanwege achterstallig onderhoud. prijs kon ik niet vinden boeken via?
vliegen ze dagelijks?
Ik wist ook nooit wat ik ervan moest denken, maar als je leest dat het onderhoud sinds 2002 wordt gedaan/ondersteund door Air France en dat China Airlines 60% belang heeft genomen in Lao Airlines, zal het sindsdien zeker wel meevallen met “al die ongelukken”.
Bovendien vliegen de toestellen met slechte reputatie alleen op binnenlandse vluchten. De toestellen die worden gebruikt voor buitenlandse vluchten (de Franse ATR-72) zijn nog nooit gecrasht! Grote kans dat die vliegen van Pakse naar Siem Reap, zou ik dan denken…
En verder denk ik dat een gemiddelde busrit gevaarlijker is dan een vlucht met Lao Airlines
www.laoairlines.com is de Engelstalige website van Lao Airlines met prijzen en tijden.
Ik heb de site net zelf even uitgeprobeerd: als je een vlucht boekt (ik heb Vientiane - Pakse ingevuld) kun je ook zien met welk toestel je vliegt (in dit geval zo’n ATR-72, ondanks dat het een binnenlandse vlucht is).
vooral vliegen met lao schijnt gevaarlijk te zijn op phonsavan omdat de hoogte meters het daar niet goed doen. er zit daar iets in de grond zodat ze denken dat ze nog hoger vliegen dandat ze in werkelijkheid zijn.
dus hier landen ze ook alleen met goed zicht omdat ze het zelf moeten doen en niet af kunnen gaan op de info van de hoogtemeter.
Zijn er nog meer plekken in zuid oost azië waar dit soort dingen zijn?
Het gaat dus alleen om het landen, niet het vliegen an sich, dus als je van Vientiane naar Hanoi vliegt ofzo, is er niets aan de hand.
Lao Airlines beantwoordt aan de internationale veiligheidsnormen. Vliegen met het vliegtuigtype Y12 wordt ontraden vanwege achterstallig onderhoud.
dit stukje staat op minbuza, hier stond eerder dat je beter niet kon gaan vliegen met laoairlines dus blijkbaar is het verbeterd.
ja, dat heb ik gelezen. Ik heb ook gehoord dat tegenwoordig Air France en China Airlines belangen hebben in Lao Airlines. Dat zal ook zeker helpen met de veiligheid.
OH CHIPS! Oelewapper die ik ben. Zie nu net pas dat het bericht van 2008 is hahahahhaha.
Ik heb de vlucht van Luang Prabang naar Siem Reap twee jaar geleden gedaan met Vietnam Airlines. Was een Fokker. Prima verlopen. Eerder al een keer met Lao air van Viettiane naar Luang Prabang met een proppeler vliegtuig. Nooit problemen gehad of me onveilig gevoeld. LET WEL OP! in 2009 wilde ik van Pakse naar Siem Reap, maar kreeg ik te horen dat het vliegveld onder construction was en geheel gesloten. Vliegen van en naar Pakse was toen onmogelijk. Ik weet niet wat de status nu is. Eventueel kun je op Udon Thani (Thailand) vliegen en dan met de bus de grens over naar Pakse. Leuk ritje. Heb ik in 2009 gedaan. Ben zelf ook wel benieuwd naar de status want ga in Februari weer die kant op. Vientiane-Pakse over de weg met bussen. Goed en tijdig informeren is dus verstandig, want dingen veranderen soms per dag. Oh en boeken van tickets doe ik vaak bij lokale reisbureautjes, pomdat de internetsites niet altijd werken of kloppen.