De eerste is de officiele site van lao airline.
De tweede site is van een reisorganisatie die net doet alsof ze de vertegenwoordiger zijn van de vliegmaatschappij.
Met wat gegoogle kun je klachten over die club vinden
Overigens was er een storing op de bookingsite van Lao-airlines en kun je wel degelijk nu bijv voor januari boeken.
idd vliegen in met lao air is niet echt betrouwbaar. vliegtuig onderhoud is niet zo goed en rond phonsavan kunnen de vliegtuigen niet altijd veilig landen doordat de hoogte meters niet functioneren door iets in de aarde.
airasia is wel veilig maar deze vliegen volgens mij niet tussen laos en cambodja.
Ik zag een commentaar betreffende de veiligheid van lao airlines.
De negatieve berichten erover gaan vooral over het langere verleden toen er nog met oude russische toestellen werd gevlogen.
Zie de onderstaande link:
Zeker als je rechtstreeks bij Lao airlines boekt is voor zever ik recent zag een vlucht van Luang prabang naar Siem reap veel goedkoper dan met Vietnam airlines
De opmerking over Phonsavan is hooguit relevant als je er met een binnenlandse vlucht vanuit Vientiane mee zou willen gaan.
Op de route Luang Prabang Siem Reap wordt met nieuwere toestellen gevlogen.
Er blijft met vliegen hoe dan ook een zeker risico, maar als je dat afweegt tegen risico’s op de weg
Overigens als je hetzelde soort informatie voor Vietnam airlines bekijkt ziet dat er ook op het eerste gezicht ook eng uit.
Mocht je alle tijd hebben kun je een 3e (en nog goedkopere) optie overwegen. Voor een paar tientjes vlieg je met airasia van Vientiane naar Kuala Lumpur en vanuit daar weer een enkeltje naar Cambodja. Pik je meteen een stukje Maleisie mee…
Ik boek zelf met laoairlines, enkeltje kost 165 USD.
Dat Lao Airlines niet veilig zou zijn is idd iets uit het verleden zoals blyxabook al aangeeft. Met name het laatste decennia is dat allemaal verbeterd.
Zou me er dan ook niet teveel zorgen over maken.
Ik heb enkele weken geleden een mail van Laosairlines gehad, dat het system een tijd lang een probleem had in de bookings tool. Het is inmiddels gelukkig verholpen en kan er weer vooruit geboekt worden
Ik heb 1 keer met Lao Airlines gevlogen en doe het nooit meer. Wat een onwijs enge vlucht was dat. Het voelde als thank you for dy-ing with lao airlines. Dat vliegtuig schudde ontzettend en ik vond het gewoon doodeng. Vietnam Airlines lijkt mij veel beter en betrouwbaarder.
Volgens mij vliegen ze tegenwoordig met Airbus A320’s op de internationale vluchten. De laatste meldingen die ik er van lees op het net zijn niet verontrustend