Ik ga in Januari met mijn vriendin naar Zuid-Afrika. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende vragen.
Wij landen op Kaapstad om 23.00. Is vliegveld ophaal service gebruikelijk bij hotels/hostals in Kaapstad? Of is het prima om een taxi te nemen naar ons hotel/hostal?
We denken eraan de Garden route te doen? Als je deze zonder al te veel haasten en dingen over te slaan wil doen, hoeveel tijd zou je hiervoor dan moeten uittrekken. Is een week voldoende?
Genoeg taxi’s bij de luchthaven te vinden. Of je kunt bij je guesthouse vragen of zij voor jou n transfer regelen. Hoef je niets zelf te regelen en het is niet duurder.
ik ben net terug uit SA en heb daar 4 maanden gezeten waarvan 5 weken gereisd. Dus ik kan je de volgende tips geven.
Als je een auto gaat huren kan je dit het beste bij aroundaboutcars doen. Deze zijn vrij goedkoop. Ik heb daar ook 3 keer een auto gehuurt. Hun komen je dan ophalen van de luchthaven zodat je geen transfer naar je hotel hoeft te betalen. Scheelt weer. Dan zou ik gaan slapen bij Capetownbackpackers. Is 10 euro per nacht en je kan gratis en veilig je auto parkeren.
ik heb de garden route ook gedaan maar ik heb hem gecombineerd met route 62. Dat is echt veel leuker. Ik heb het binnen 6 dagen gedaan. Maar in veel plaatsen was ik al geweest, omdat ik stage heb gelopen in Port Elizabeth.
Als ik jou was zou ik wijn dingen doen in franshoek/stellenbos. Hermanus - walvissen tochtjes of white shark cage diven. cape Agulhas - zuidelijkste punt van Afrika.Mossel Bay kan je ook Walvissen enzo doen.
Oudtshoorn struisvogel rijden en een tour op een farm. Daar heb je ook de Cango Caves zijn ook mooi als je van grotten houdt. Knysna heeft een mooie Lagoon. Echt super mooi. Dan naar het TsiTsikamma park. Echt mooi, veel natuur weinig dieren. Daar in de buurt zit ook Monkey Land is erg leuk. Plettenberg Bay is ook erg leuk, kan je Skydiven en bungee jumpen. Als je van surfen houdt is het leuk om naar Jefferys Bay te gaan.
Als je nog meer informatie wilt kan je me altijd mailen op [EMAIL=“dianeoskam@hotmail.com”]dianeoskam@hotmail.com
Vergeet niet om ook tijd in te ruimen voor Kaapstad zelf en eventueel de omliggende wijnlanden. Stellenbosch, Franschhoek, Paarl, allemaal toppertjes en aanraders. Heerlijk eten & drinken, prachtige accommodaties!
Groetjes, Natascha Snelder / www.zazoetravel.com
Limpopo (geen wijnvelden te bekennen hier maar vooral veeld wildparken, ruig bushveld!)