Wij gaan in 2012 trouwen en zitten er over te denken om als huwelijksreis naar Oceanie te gaan:zon02:. (waar weten we nog niet precies maar we denken Frans Polynesie eilanden) Ik heb al even zitten kijken voor vliegtickets maar hoe kun je die het beste kopen? Ik heb gezien dat er veel reisorganisaties zijn die het via een wereldticket aanbieden.
Ik regel doorgaans de meeste reizen zelf. Kan dat hier ook?
Tuurlijk kun je ook deze tickets zelf regelen.
Ik heb zelf de eilanden bezocht als stopovers bij Air New Zealand, daar kwam geen reisorganisatie aan te pas.
Bedankt voor je reactie. Ben je daarna nog naar Nieuw Zeeland gegaan of niet? Want we willen eigenlijk alleen naar Oceanie, zodat we even kunnen bijkomen.
Anika ik heb het precies als Cyriellie gedaan ook als stopover bij een retourticket naar Auckland.
Op de heenweg naar Auckland was mijn stopover van een paar weken de Fiji eilanden en op de terugweg naar huis was mijn stopover van een paar weken Samoa.
Ik ben toen ook 3 dagen naar Auckland gegaan maar dat was meer omdat ik dacht van…ach als ik er toch ben dan daar ook maar een glimp van opvangen!
Ik heb dat ticket toen gewoon als retourticket bij Air NewZealand geboekt.
De 2e keer heb ik het als een RTW ticket geboekt maar dat was omdat ik nog naar Tokyo wilde.
Ik had toen het goedkoopste RTW ticket van KLM en Air NZ.
Ik ben toen naar de Cook Eilanden geweest en toen naar Tokyo via Auckland. In Auckland heb ik alleen maar overgestapt (5 uur wachten).
Hawaii heb ik gewoon het goedkoopste retourticket geboekt.
Je moet gewoon even kijken wat het goedkoopste is.
Mijn ervaring is dat World Ticket Center veel ervaring heeft met dat soort routes en gelijk kan zien wat goedkoper is, die hebben een afdeling voor dat soort tickets, wat je vervolgens kan doen is met Air NZ zelf bellen en die weten ook precies welk ticket het beste is. Die 2 antwoorden vergelijk je dan en dan weet je zo ongeveer wel wat het goedkoopst voor jullie is. Zo heb ik het ook altijd gedaan.
Het komt erop neer dat als je echt alleen naar Tahiti wilt dat je het beste een retourticket naar Auckland kan nemen met Tahiti als stopover met je eigen keuze of je nog even in Auckland wil blijven.
Wil je ook nog even naar Azie dan kan je het beste het goedkoopste RTW ticket nemen. Want met dat ticket moet je via Azie weer terug.
Voor Oceanië heb ik alles zelf geregeld, vliegticket, binnenlandse vluchten en accomodatie etc. Is allemaal prima zelf te regelen en goedkoper dan als een “pakketreis”. Maar hou wel rekening met de Pacific mentaliteit…alles gaat wel vele malen langzamer en relaxeter maar uiteindelijk kom je er wel!
Hoi alle ik gerard ik heb er lang gewoond in tahiti, wat dat betreft kan ik je wel vertellen hoe het zit,wat ik ga weer terug weer voor lange tijd gr gerard mijn mail is [EMAIL=“g.bosters@hotmail.com”]g.bosters AT hotmail.com