Vliegtickets naar Kroatie

Beste Kroatie-liefhebbers!

Bij deze zou ik jullie willen vragen of jullie nog tips hebben betreft vliegtickets boeken naar Kroatie. Ik zou eind Augustus/begin September van dit jaar een enkeltje nodig hebben. Na even rondgespeurd te hebben op het internet heb ik geen mooie deal gevonden, ik vond alles relatief duur.

Dus eigenlijk is mijn vraag of jullie misschien via een bepaalde sites boeken, of op andere manieren goedkoop naar kroatie/zagreb afreizen!

Geen idee waar je naartoe wilt, maar je zou kunnen kijken bij Ryanair, HLX.de, Germanwings etc. Ryanair vliegt dan wel op Trieste en Treviso, maar van daaruit kun je voor een redelijke prijs naar Istria komen.
Moet je zuidelijker dan is HLX eigenlijk de enige oplossing, maar voor laatboekers zijn die ook redelijk duur en dan zit je min of meer vast aan een bus.

Hoi Thomas,

Enkele reis tickets zijn over het algemeen erg duur (muv de lowcost airlines). Je zou dus ook eens voor een retourticket kunnen kijken waarvan je de terugreis niet gebruikt.
Stuur me anders ff een PB’tje met reisdata en info…kan ik donderdag altijd ff voor je kijken…

Ryanair vliegt ook van uit Charleroi(B) naar Zadar.

Denk inderdaad als je echt goedkoop wil dat je voor een maatschappij als Ryanair moet gaan kiezen. Je hebt Croatia Airlines ook (dat is dan natuurlijk geen LCC), maar daar mag je rekenen op toch zeker 300 euro voor een vlucht naar bijvoorbeeld Pula (via Zagreb en met tussenlanding in Zadar). Volgens mij vliegt Easyjet vanuit Amsterdam ook naar Split. Die hebben soms hele leuke prijzen en zijn ook wel eens de moeite waard om te checken.

De jongeman ,waarvan ik peetoom ben,heeft vorige week in Zadar een vlucht Zadar-Zagreb-Brussel bij Croatia.airl. geboekt voor de maand augustus.Ben je voor een enkeltje zo’n €250 kwijt,een retourtje is echter een goede €20 goedkoper.Alhoewel ik later met hem per auto naar Hr.vertrek is het toch goedkoper.Dus heeft hij maar een retourtje gekocht alhoewel er geen gebruik van zal worden gemaakt.Het heeft ook het voordeel dat,als iemand van buiten de EU komt, er door de grenspolitie op het vliegveld geen problemen worden gemaakt.Vorig jaar kwam hij naar Brussel met een enkeltje en dat gaf problemen.Gelukkig had ik dat voorzien en met mijn garantieverklaring mocht hij er in.

Bij www.skyscanner.nl kun je een prijsoverzicht krijgen van tickets.

Hoi, 10 mei jl naar Zadar gevlogen vanaf Weeze met Ryanair.
Kosten € 17,-- inclusief creditcardtoeslag en priority inchecken.
Dat laatste is echt niet nodig, maar ja voor € 4,-- extra:).
Was daardoor als eerste in het vliegtuig en kon bij de nooduitgang zitten, met als gevolg een zeer ruime zitplaats.
Had wel alleen handbagage.

Groet,

Ton

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal nog laten weten hoeveel ik uiteindelijk zal betalen mochten mijn plannen doorgaan.