Treinreizen in kroatie

wij gaan komende zomer naar pula ( istrie) op vakantie.
mijn kinderen willen graag een keer vliegen naar zagreb.
weet iemand of er een goede (trein) verbinding is naar pula.
of een andere manier om in pula te komen.

Vliegen naar Zagreb is zoiezo al een kostbare aangelegenheid, maar wanneer je dat toch doet…waarom dan niet gewoon doorvliegen naar Pula ?
Je kunt met Croatian Airlines gewoon doorboeken naar Pula en je kunt er ook weer van vertrekken.
Vertrek in de ochtend is rond 6 uur en aankomst is of 's middags of 's avonds rond een uur of 10 (vliegt via Zadar).
Wanneer je besluit om 's avonds aan te komen dan kun je overdag de bus naar de stad nemen, je moet immers een uurtje of 5 wachten.

Wil je niet doorvliegen dan kun je ook met de bus van Zagreb, via Rijeka naar Pula, maar trek daar wel een uurtje of 4 voor uit.
Met de trein kan, maar zal ik niet aanbevelen. Je kunt dan tot Rijeka en dan verder met de bus. (er is ook een lijn naar Slovenia en dan naar Zagreb, maar daar moet je zeer veel tijd voor uittrekken).

nou bedankt voor je reactie
mijn kinderen zijn 15 en 17, maar hebben nog nooit gevlogen. dus leek hun dit een goed idee
ze hebben daarbij ook nog een hekel aan dat stuk rijden hier vandaan dus…
maar ik heb op meerdere sites een aanbieding van croatian airways gezien naar pula dus dat zal het wel worden.

Wil je echt goedkoop vliegen dan zou je met Ryanair kunnen vliegen van Weeze naar Treviso. Vaak kun je voor een habbekrats op en neer en betaal je slechts een vijfde van de prijs van Croatian airlines.
Op Treviso kun je dan een auto huren, bv bij Maggiore (mogen wel Kroatie in, andere maatschappijen vaak niet), en dan heb je tenminste vervoer, want het openbaar vervoer in Kroatie kun je wel vergeten, dat functioneert niet. Alleen wanneer je echt de hele dag wilt gebruiken om van A naar B te komen kun je met de bus, maar voor de rest gewoon vergeten.
Een eigen auto lost al die problemen op en kun je gaan en staan waar je wilt.

hallo papaya, bedankt voor de antwoorden.
we gaan kijken hoe we dit gaan doen. zal wel een retourtje amsterdam-pula worden hoor.
is voor onszelf als wij er al zijn ook het makkelijkst. hoeven we niet heen en weer te reizen om ze op te halen.
groeten wim