Van Pula naar Budapest?

Hallo allemaal!
Ik vlieg met Ryanair naar Pula. Ik verblijf hier enkele dag en wil daarna naar Budapest doorreizen. Wat is de meest eenvoudige manier om daar te komen?
Er zijn geen rechstreekse vluchten van Pula naar Budapest. Vliegen is daarom een omslachtige en dure aangelegenheid.
Per trein zou ik naar Zagreb kunnen reizen en vandaar uit naar Budapest maar is dit wel de meest eenvoudige route? Wellicht is een ander Kroatische plaats een betere startplek om door te reizen naar Budapest?
En is internationale bus van Kroatië naar Budapest ook een optie?
Heeft er iemand ervaring mee met deze trip?

Trein van Zagreb (Glavni Kolod station) naar Budapest (Keleti station) is de beste optie als je de rechtstreekse trein neemt dan ben je 6 uur onderweg (voor info kijk op de website van Deutsche Bahn)

Ik heb even voor je gekeken op de algemene buswebsite (in Kroatische taal)

Je kan de bus pakken van Zagreb naar Subotica (08.00-17.30 uur) met busmaatschappij Subotica Trans. De volgende ochtend om 07.00 de bus van Subotica naar Budapest. (Gaan maar 1x per dag).

Ik heb meerdere opties voor je ingetikt, óf ik krijg geen verbinding naar Budapest óf ze gaan allemaal via Subotica (de bus van 07.00 uur).

Om naar Zagreb te komen van Pula pak je de FILS bus of de Croatia bus. Als je de FILS bus pakt uit Pula van 04.00 uur ben je om 07.40 in Zagreb. Dit wordt dan erg krap om over te stappen op de bus naar Subotica.

Kortom het komt er op neer dat je met de bus veel tijd kwijt bent en 2 overnachtingen (1 in Zagreb en 1 in Subotica).

Je kan dus veel beter de trein pakken van Zagreb naar Budapest.

Bedankt voor je duidelijke info!

En voor iedereen die van Pula naar Zagreb wil reizen, is een binnenlandse vlucht een goedkope optie. Binnenlandse vluchten worden verzorgd door Croatia Airlines en een enkeltje Pula - Zagreb kost ongeveer € 35 euro.

Zie meer info: http://www.croatiaairlines.com