Vliegtickets in buitenland boeken

hej hallo,

omdat ik allemaal losse tickets neem, (goedkoper in mijn geval)
en ik nog niet zo goed weet waar ik op moet rekenen met reistijd en hoe het gaat gaan… dacht ik om mijn tickets eventueel in het buitenland te bestellen, het gaat toch om e-tickets en volgens mij is het niet zo dat je wekenlang achter elkaar zonder internet zit…

maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn die het zo gedaan hebben en wat hun ervaringen er mee zijn…

nou groetjes farisia

Geen probleem, overal goed te doen.

altijd gedaan. zodat je dan niet vastzit aan een planning. Zorg wel dat je een creditcard hebt.

Hallo allen,

Hierop inhakend (al is dit wel een erg oud topic), ik ga dit jaar een aantal weken door de Balkan reizen. Ik heb wel mn enkele ticket al naar Albanie, maar nog geen retourticket geboekt. Ik wil niet aan een strakke planning vastzitten, maar wil daar ook niet voor bijzonder hoge kosten komen te staan. Heeft iemand ervaringmet tickets kopen op het vliegveld? Of is dat helemaal geen optie?

Wil in totaal ongeveer 3,5 week reizen daar en dus ook niet te ver van te voren boeken. Heeft iemand hier tips over?

Dank is groot! Groeten, Sylvia

Aangezien je ‘maar’ 3,5 week op pad gaat, zou ik er voor kiezen om toch alvast een ticket terug naar Nederland kopen. Het reizen met een enkele reis zou ik alleen doen voor reizen van meer dan een half jaar. In Azie en Zuid-Amerika kun je prima last minute goedkope tickets vinden, maar in Europa vind ik dat toch wat tegenvallen.\

Feit dat je al een ticket terug boekt wil niet zeggen dat je geen vrijheid hebt. Afstanden in de Balkan zijn relatief klein (je hebt niet snel busreizen van 16-20 uur of meer), dus je kunt je altijd op het laatst snel naar het vliegveld verplaatsen.

Dank je wel Jenny, dat is ook wat er meespeelde in mijn gedachte; ik kan er eventueel vrij snel zijn.
Dat, plus het feit dat de tickets alleen maar duurder worden inderdaad, is het wellicht voordeliger nu alvast een vertrekpunt te verzinnen.

Dank je wel!