Vliegticket Thailand met twee kinderen

Volgend jaar juli en augustus willen wij met onze 2 kinderen (11 jr en 8jr)een rondreis maken naar Thailand. We zijn van plan om vanuit Bangkok de reis te starten en te eindigen.

Het is misschien wat vroeg om me alvast voor deze reis voor te bereiden en ik wilde beginnen met de vliegtickets, alleen zijn er op dit moment nog weinig of geen data’s of prijzen bekent voor deze periode.

Mijn vragen zijn:

• Wanneer kan ik het beste de vliegtickets aanschaffen?
  • Met welke vliegtuigmaatschappij kan ik het beste vliegen?
  • Is het aan te bevelen om misschien vanuit Dusseldorf te vertrekken?

Met vriendelijke groet,
Boerman

Beste RBoerman,

Allereerst welkom op dit Thailand-forum !

Vliegtickets zou ik z.s.m. (september/oktober) boeken. Dan zijn er nog de meeste stoelen beschikbaar en betaal je normaal gesproken de laagste prijs. Tenzij er uiteraard een paar maanden later een aanbieding voorbij komt, maar dan moet je hier maar net op willen wachten.
Houd er wel rekening mee dat de goedkoopste tickets vaak niet meer gewijzigd kunnen worden zodra deze uitgegeven zijn en dat je bij annuleren soms het volledig betaalde bedrag kwijt bent (wat annuleren betreft: dit kan je natuurlijk enigszins indekken door een annuleringsverzekering af te sluiten).

Persoonlijk vind ik EVA Air & China Airlines beiden prettig om mee te vliegen. KLM is ook een mogelijkheid. Alle 3 deze maatschappijen vliegen non-stop vanaf Schiphol naar Bangkok.

Als jullie met z’n 4-en gaan, is het zeker de moeite waard om vertrek vanuit Dusseldorf te overwegen. LTU biedt vaak zeer goede prijzen aan en vliegen meerdere keren per week non-stop van Dusseldorf naar Bangkok.
Andere mogelijkheid vanaf Dusseldorf is bijv. met Emirates, maar dan moet je overstappen in Dubai op de heen- en terugreis.

Sinds 1 juli jl. betaal je bij vertrek vanaf Schiphol natuurlijk de eco-tax. Voor een bestemming als Thailand betaal je 45 euro per persoon aan eco-tax, voor 4 personen is dat toch al 180 euro. Als je met LTU vanuit Dusseldorf vertrekt, betaal je die eco-tax natuurlijk niet en kan je die 180 euro mooi in Thailand uitgeven…i.p.v. de Nederlandse staatskas nog meer te spekken !

Voor evt binnenlandse vluchten kan je tzt het beste kijken op de websites van de lowcost-maatschappijen Nokair (www.nokair.com) en/of AirAsia (www.airasia.com)

Voor prijzen van vliegtickets kijk eens op www.vliegtarieven.nl of mail naar [EMAIL=“dave@vliegtarieven.nl”]dave@vliegtarieven.nl

Voor eventueel hulp bij het samenstellen van een Thailand-rondreis, zie www.BezoekThailand.nl

ja vanaf dusseldorf is soms echt goedkoper maar je moet even zoeken en vergelijken.

en wat dave zegt zo snel mogelijk boeken alleen mss heb je pech en zie je later een goedkoper ticket maar zoals bij ltu worden ze hoe langer je wacht alleen maar duurder, omdat de goedkopen als eerst verkopen.

Hallo,

wij vertrekken zelf begin december met onze 2 kinderen. Ik weet niet waar je woont in nederland, maar wij vliegen via frankfurt naar bangkok. echter stapen wij in munster op het vliegtuig voor ons 45 min reiden. tickets wel begin dit jaar geboekt. LTU geeft de tickets pas 6 mnd van tevoren vrij. www.lufthansa.com kun je zo zoeken naar beschikbare tickets
groet dennis