wegens omstandigheden ben ik laat met het boeken van mijn tickets voor thailand. Graag willen wij (2 personen) 28 juni (of1,2 dagen later) naar bangkok vliegen, een mooie rondreis maken en 27 juli (of daar omtrent) weer terug vliegen. Brussel, amsterdam, dusseldorf…dat maakt allemaal niet uit. Nu ben ik op zoek naar goede, betaalbare tickets. Liefst rechtstreeks en anders met een korte overstap.
Heeft iemand tips? Bij GWT enzo duurt het steeds 3 dagen voor je een reactie krijgt, vaak weer met afwijkende, eerdere data, welke wij niet kunnen wegens examens t/m 27 juni.
Wordt ons eerste bezoek aan thailand, vandaar allemaal wat onbekend. Heeft iemand een tip waar ik nog een goede vlucht tegen een betaalbare prijs kan boeken?
Je kan mij ook even een mailtje sturen hierover: [EMAIL=“dave@vliegtarieven.nl”]dave@vliegtarieven.nl
Ik zal dan m’n best doen om z.s.m. even voor je te kijken !
Heb momenteel nog vlucht met China Airlines (heen 1 juli, retour 27 juli) voor een tarief van 1122,94 euro p.p. inclusief tax (exclusief boekingskosten).
Of EVA Air (vertrek 29 juni, retour 27 juli) voor een prijs van 1213,94 p.p. inclusief tax (exclusief boekingskosten).
Zijn ook nog wel iets goedkopere tickets beschikbaar, maar dan zou je op de heen- en terugreis via bijvoorbeeld Chengdu in China moeten vliegen… Vluchten zitten al behoorlijk vol voor juni/juli…kan zo snel geen lagere tarieven vinden…
Hier heb een aantal mogelijkheden, bekeken op 14 Mei.
Vertrek op 27 juni en retour op 27 juli met Thai Air via frankfurt voor €974,- vanaf A’dam
Vertrek op 29 juni en retour op 24 juli met Thai Air via frankfurt voor €864,- vanaf A’dam.
Thai via Frankfurt is inderdaad de meest goedkope die ik kan vinden. Ik heb tevens gezien dat voor de retourvlucht, de overstaptijd iets “opgerekt” is. Je hebt nu iets van 3 uur overstaptijd; dat was 2 uur en in praktijk is dat kiele-kiele… het grote vliegveld alsmede het oponthoud bij de paspoortcontrole (in 2007), leidden er toe, dat ik net op tijd was met boarden voor de aansluitende vlucht naar Amsterdam. Met 3 uur red je het makkelijker.
en oh ja, iedereen probeert voor 1 juli op vakantie te gaan gezien de € 45 extra belasting die Wouter (die van de partij van de ARMOEDE) ons opdringt; dus haast is geboden.
Allemaal bedankt…ik ga maar snel iets proberen te boeken! De verschillen zijn nu wel groter dan die 45 euro ;). En in het buitenland geld die tax niet dus of t alleen daar aan ligt…
De gegeven prijs is inclusief vertrek van Amsterdam en zal niet veel schelen met de prijs vanaf Frankfurt. Ik weet niet waar je woont, maar hemelsbreed is de afstand Amsterdam - Frankfurt 470km. Je zal hoogstwaaschijnlijk duurder uit zijn met rijden, want je moet tevens je auto (betaald) parkeren in Frankfurt. Ik heb je mail nog eens doorgelezen en zag dat je ook nog GWT in de optie had. Probeer ze te bellen en zeg dat je een spoedmailtje stuurt. Ik weet dat hun prijzen inclusief 2 dagen hotel plus transport naar het hotel plus een lunch en/of diner is, dat is ook bezuinigen.
Ik ben meestal niet zo lovend over GWT, maar pegels zijn pegels, 2 overnachtingen voor 2 personen (incl. ontbijt) alsmede transport en diner is ook geld.
Meer tips kan ik je toch niet geven om je start te maken.
ik wilde nu Vertrek op 29 juni en retour op 24 juli met Thai Air via frankfurt voor €864,- vanaf A’dam. boeken, maar ik zie dat je dan de 24ste om 19.00 uur aankomt in munchen (geen frankfurt dus), en pas de 25ste rond 11.00 uur naar amsterdam vliegt!
Ik denk dat het moeilijk wordt om nog een goedkope vlucht te vinden, met een goeie aansluitende vlucht vanaf Munchen of Frankfurt naar Amsterdam. Heb zelf op de site van Thai gekeken de vluchten zitten een eind vol. Om nog in Thailand te geraken voor een redelijke prijs lijkt mij het beste om dit via [EMAIL=“dave@vliegtarieven.nl”]dave@vliegtarieven.nl te proberen ( zie bovenstaande berichten).
Vluchtprijs 1736 EURHEEN DUESSELDORF - BANGKOK
TERUG BANGKOK - DUESSELDORF
DUS - MUC AB 6035 M 30.06.08 15:45 17:00
MUC - BKK LT 1752 M 30.06.08 18:45 10:00
BKK - TXL LT 1761 M 29.07.08 12:10 18:40
TXL - DUS AB 6451 M 29.07.08 20:30 21:40
VLUCHTGEGEVENS /YOUR CONFIRMED ITINERARY
Die 1 uur en 3 kwartier om over te stappen in Munchen, is dat haalbaar? Ik ben nog nooit in munchen geweest, al heb ik al heel wat afgevlogen in mijn leven… Low kost mag je vaak tot 50 min voor vertrek inchecken, ik weet niet hoe dat bij deze vluchten zit? Dank!!
Ik heb ze gewoon gebeld, en ze zeggen dat we dat makkelijk halen… Drie kwart van de mensen op die vluchten moeten dat volgende vliegtuig hebben, en dat weten ze ook… Beide maatschappijen zijn van air-berlin, dus mocht er vertraging zijn dan w88 ze op elkaar… Tevens ligt de aankomst hal en vertrek-hal heel dicht bij elkaar…
Nu vlieg je dus met LTU van Dusseldorf via Munchen naar Bangkok en terug van Bangkok via Berlijn naar Dusseldorf.
Aannemend dat je gaat rijden zal je tegen extra kosten oplopen of je moet moet met de trein gaan - allemaal onvoorziene kosten. Voorts heerst er bij de douane streng beleid betreffende veiligheid. Dit geldt vooral als je het schengen-gebied inreist. eea heb ik eerder al beschreven en denk dat dit voor Berlijn niet veel anders zal zijn.
Al met al misschien toch beter om via Dave of zelf (creditcard bij de hand houden) te boeken.
Ik heb net bij Cathay Pacific geprobeerd te boeken, waarvoor en hiebij de details - ja het wordt steeds duurder… dus niet te lang wachten
Hoi Joe, jah dat is waar, maar gelukkig zitten wij wel in de luxe positie dat we met auto van de zaak gebr8 en gehaald kunnen worden in Dusseldorf, dus dat zullen de kosten niet worden. Ik heb tot twee maal toe gebeld met AB/LTU, zowel in het duits als in het engels gesproken (verschillende medewerkers), en zei zeggen dat het vliegtuig van de tussenlanding niet vertrekt voor dat de passagiers uit Dusseldorf geboard hebben, dit aangezien het merendeel van de passagiers deze verbinding moet hebben. De vluchten zijn hier op gemaakt, anders zouden ze deze zo niet aanbieden via hun website Airberlin. Ze doen dit al enige tijd en hebben er geen problemen mee… Ga daar dan maar vanuit, anders is het pech hebben :).
De overstaptijd van 1,45 uur moet wel lukken. De kans is wel aanwezig dat je koffer niet aanwezig is op Bangkok. Komt de volgende dag dan wel. Houd hier rekening mee, door wat spullen voor de eerste dag, als handbaggage mee te nemen.