Vliegticket Hong Kong Beijiing

Hallo,

Wij hebben het plan om 1 week naar Beijing te gaan vanaf Hong Kong.
We wilde langer gaan reizen in China maar helaas is dat niet mogelijk.
Dus daarom maar het plan om 1 week in Beijing te verblijven om daar rond te reizen en later voor langere tijd terug te komen.

Heeft iemand tips om goedkoop daar heen te vliegen de prijzen die ik vind is 630 euro retour voor 2 personen en eigenlijk vind ik dat nog flink aan de prijs voor Azie. Is de kans groter om via een reisbureau in Hong Kong het goedkoper te krijgen?

Wie heeft advies of iemand andere tips om vanaf Hong Kong wat te ondermen of ergens goedkoop naar toe te gaan.

gr van Moira

China Southern zal op dat traject waarschijnlijk het goedkoopste zijn. Vergeet niet, in Noord-Oost Azie is niet zo’n sprake van echte koopjes als het gaat om vliegtickets, niet net als in het Zuid-Oosten.

In Hong Kong kun je het nog proberen, maar ik zou er niet vanuit gaan dat je echt een koopje zult hebben. €630 voor 2 personen als al een redelijk prijs voor die regio.

Hallo,

Oke dan word het waarschijnlijk Guangzhou daar kunnen we heen met de trein of boot. Ik vind het net iets te duur voor 1 weekje. Ik had gekeken bij Dragonfly daar kwam ik op die prijs.
We zaten ook nog te denken aan Taipei Taiwan omdat dit maar 300 euro retour kost met Eva Air.

gr van Moira

Hoi Moira,

Je zou nog eens op de website kunnen kijken voor een retour HKG-PEK met Hong Kong Express:

http://www.hongkongexpress.com/web/eng/

Zat ff te kijken voor een retour in juli en kwam op een prijs van zo’n 450 euro voor 2 personen.

Grt.

Dave

Hoi Dave,

Bedankt voor de tip ik zal er even naar kijken dat scheelt toch weer 200 euro.

gr van Moira

Als je vanaf Guangzhou vliegt is het een binnenlandse vlucht en niet internationaal, dat scheelt enorm. Voor zo’n 200 euro moet je toch wel in Beijing kunnen staan, waarschijnlijk nog heel wat minder. Een ticket moet je gewoon ter plaatse boeken bij een klein reisbureau’tje, die zijn er genoeg.

edit: ik zie nu pas dat die 630 retour is voor twee personen, ja dan zal het lastig worden daar heel ver onder te gaan zitten. De goedkoopste maatschappij waar ik mee gevlogen heb in China was Shenzhen Airlines, maar ik weet niet in hoeverre zij ook op dat traject vliegen.

Hallo,

Waar Dave mee kwam klopt als wij vliegen op 27 juli 2009 en terug op 3 augustus komen we op 461 euro retour dat is niet gek. We zijn er nog niet goed uit of we het wel gaan doen. Misschien gaan we een paar dagen naar Guangzhou met de trein is dat voor 2 personen zo’n 150 euro retour en dan nog een hotel is net iets goedkoper.

gr van Moira

uiteindelijk een vliegticket gevonden voor 2 personen met China Southern voor 328 euro retour. Dit van Hong Kong naar Beijing en weer terug. We gaan dus 1 week naar Beijing en dan terug naar Hong kong om te vliegen naar Nederland.