week china

Hallo,

Wij willen volgend jaar een week naar China en vervolgens 2 weken naar indonesie.

In die week willen we iig naar Beijing en hongkong. Is dit te doen?
Wanneer is het voordeligst om naar china te vliegen en met welk maatschappij?

alle tips zijn welkom!

Het is te doen, maar als je in beide steden nog nooit geweest bent is het wellicht toch wat veel van het goede, dan zou ik toch kiezen. In/rond beide steden is genoeg te zien om je een weekje te vermaken.

Beijing heeft vooral onwaarschijnlijk veel historische bezienswaardigheden. De stad is wel aan het moderniseren, maar dat zie je meer terug aan de gebouwen dan aan de inwoners. Voordeel van Beijing (en mainland China als geheel) is wel dat het erg goedkoop is, veel goedkoper dan HK in ieder geval.

In Hong Kong zal je weinig grootschalige historie zien (al is een traditioneel tempeltje zelden ver weg), dat is veel meer een moderne stad met misschien wel de spectaculairste skyline ter wereld, maar ook met traditionele eilanden, en alles simpel en goedkoop te bereiken met veerboten. Daarnaast kan je vanuit Hong Kong ook makkelijk naar voormalige Portugese kolonie en nu gokparadijs Macau, en ook een dagtripje naar Shenzhen behoort tot de mogelijkheden.

Bedankt voor de snelle reactie!
het is idd te kort 2 om twee steden te bezoeken.

heb je nog enige tips voor een betaalbare prijs vlucht?

groetjes

Lastig zo te zeggen, dat kan zo enorm verschillen. Naar Beijing ben ik meestal met Air China gevlogen, en naar Hong Kong met Emirates of Cathay Pacific. Het enige concrete advies wat i je kan geven: ga naar bijvoorbeeld Ebookers.nl en probeer van alles en nog wat. Met een beetje geluk heb je voor een euro of 500 al een vlucht, maar schuif en dag en je bent het dubbele kwijt.

Afhankelijk van waar je woont kan het wellicht ook lonen om vanaf andere luchthavens te vliegen, eerder dit jaar ben ik nog naar Beijing (en Taipei en Pyongyang) gevlogen vanaf Frankfurt, voor €36 had ik een kaartje voor de ICE, en daardoor bespaarde ik een paar honderd euro t.o.v. vliegen vanaf Schiphol.

Volgens mij heeft Finair eind juli aanbiedingen, wij zijn daarmee naar China gevlogen vorig jaar.

Fijne Airline, dat Finair. Nog nooit mee naar China gevlogen, wel twee keer naar Japan.