Aankomende zomer ben ik van plan om van Moskou met de Trans Mongolian Express naar Beijing te reizen! Daarna ben ik van plan om nog door te reizen naar Hong Kong, maar ben ik eigenlijk benieuwd naar welke plekken ik dan het beste kan gaan… Ik ben best avontuurlijk, maar vind gezelligheid ook belangrijk. Verder interesseer ik me ook enorm in geschiedenis.
Ik hoop dat er iemand is die een goede route voor mij heeft in twee weken!
Lastig verzoek want er is zo enorm veel te zien in China, je kunt echt alle kanten op. Twee weken is echter niet heel lang.
Ik kan allerlei opties geven, maar misschien is het handiger als je even bij gerenomeerde reisorganisaties kijkt wat voor routes zij hebben. Dat zijn wel adhd reizen (alle dagen heel druk). Zelf zou ik dan een stukje van zo’n reis doen en overal net even wat langer blijven hangen.
Ik weet niet of je alleen cultuur wilt of ook wat “natuur” echt alles is mogelijk.
Je eindpunt zal shenzhen zijn dat ligt op de grens met Hongkong, vandaar kun je met de trein,boot of metro naar Hongkong.
Leuk plan. Heb Beijing ervaren als gezelligheid in de hostels en de stad barst van de historie. Xi’an en omgeving vind ik ook een aanrader als je van geschiedenis houdt, wel minder gezellig dan Beijing. Heb zelf ooit de trein van Beijing naar Hong Kong gepakt, rit van 24 uur. Gezelligheid alom tijdens de rit.
Heb je dus twee weken vanaf Beijing? Wat je zou kunnen doen met de trein: Beijing - Xi’an - Shanghai - Hong Kong. De laatste twee vind ik wat minder boeiender dan de eerste twee.
Heerlijk plan, wij zijn dit ook van plan om te gaan doen na de zomer!
Heb me de afgelopen tijd veel ingelezen en wij gaan waarschijnlijk als volgt China beleven! vanaf Beijing naar Xi’an met de trein, na de historische dingen gezien te hebben doorreizen naar Chongquing. Daar met een boot naar Wuhan, en vanaf Wuhan met de trein naar Shanghai. Vanuit Shanghai kun je doorvliegen richting Hobg Kong, Wij kiezen waarschijnlijk voor een vlucht richting Sydney om verder te gaan met onze reis!
In onze ogen hebben we dan alles gezien, natuur (boottocht), de Muur (Beijing), Historisch China (Xi’an) en modern China (Shanghai)!
Een maand geleden was ik in Hong Kong, erg mooie stad! Super modern.
Erg veel en goede musea en erg goedkoop (vraag om een museumpas!) Kost geloof ik 30 HKD voor ongeveer 10 musea.
Het science-museum is erg boeiend en erg groot. Zeker voor kinderen, maar ook voor volwassenen de moeite waard om te bezoeken.
Ik zat in het Pay Less Hotel (weet niet meer precies waar het zat, maar in een gebouw en dan de 3e verdieping hehe).
In Shanghai is MingTown een erg goed hostel en gezellig (veel westerse mensen). Bij De Bund (met een schitterende skyline). Vraag bij dit hostel om de Shanghaise Dumplings! Zij weten een plaats waar je dit kan halen en het is echt heel lekker, goedkoop en dichtbij!
In Beijing is 365INN hostel beter (tegenover Leo Hostel). Leo Hostel is ook leuk om films te kijken, maar 365INN is warmer in de kamer. Als je een matje hebt neem die mee, want de matrassen in beide hostels zijn erg dun.
Guangzhou (vlakbij Hong Kong) is ook een erg moderne stad. Daar zijn de afgelopen maanden geleden de Asia Games gehouden. Daar sliepen we in het Youth Hostel op Shamian Island.
Wij hebben een week moskou gepakt en vervolgens de transsiberie expres gedaan met een week een stop in mongolie echt een super aanrader. Bij de nederlander Bert de Groot, en toen door naar china beijing Hier een paar dagen geweest en toen door naar xian het terra cotta leger en toen naar het zuiden van china. Daling, lijang en toen naar chengdu totaal 4 weken china en naar tibet voor 2 weken. En we hebben spijt dat we Hongkong niet hebben gedaan. Dit gaan we doen in onze volgende reis in 2013. Maar mocht je vragen hebben over de rest dan hoor ik het wel. Veel succes en plezier. Ons was mongolie het meest bij gebleven.
Wij hebben alles geregeld met mevo reizen met name rusland erg goed en ik heb gehoord dat ze nu ook china in het pakket hebben, wij waren de eerste 2002, ze hebben dat voor ons toen helemaal uitgezocht.
hallootjes,
vanaf waar hebben jullie de trip naar Tibet geregeld, Chengdu of elders? En hoe ging dat, heb je tips?
Wij gaan in oktober naar China en reizen vanaf Beijing het land in. We hebben nog niets vaststaan. Xi’an zal er ook bij zijn. De terugvlucht naar België zal vanuit Hong Kong zijn, staat wel al vast.
groet Louiseke