Vliegticket €300 goedkoper dan vorige maand, hoe kan dit?!

Hoi iedereen.

Ik stoor me een beetje aan het feit dat ik vorige maand het ‘‘goedkoopste’’ ticket heb geboekt die ik kon vinden (Schiphol - Melbourne via Guangzhou), en deze nu ruim €300 euro goedkoper is!
Er staat nu ook wel bij dat deze ticketprijs geld voor de laatste 9 stoelen, of zo. maar toch vind ik het erg jammer en raar. Verlagen ze de prijs zo dusdanig om het vliegtuig vol te krijgen of zo?

En is het mogelijk mijn ticket te wijzigen naar dat ticket, wat zit daar allemaal aan vast qua wijzigingskosten?

Alvast ontzettend bedankt voor bruikbare antwoorden.

Groetjes Annemiek

Ik denk dat het ticket wat jij nu ziet voor EUR 300 goedkoper een aktietarief is. (Aktie = boeken in een bepaalde periode, reizen tijdens een bepaalde periode). Ja helaas kan dit dus gebeuren. En je kan je eigen ticket niet wijzigen naar dat ticket.

Of je jouw ticket kan wijzigen of annuleren ligt weer aan de voorwaarden die er aan jouw ticket verbonden zijn. Die even doorlezen.

Soms kun je annuleren en kost het je enkel 100 euro (afhankelijk van je ticketvoorwaarden). Als dit het geval is, ben je uiteindelijk toch nog 200 euro goedkoper uit.

Helaas kun je je in dit geval nergens op beroepen. Ticketprijzen zijn wat ze zijn en ze geven je enkel de optie om te boeken of verder af te wachten. Niet altijd even eerlijk, maar we zullen het er helaas mee moeten doen.