in de voorwaarden van dat ticket moet ergens staan wat wijzigen of annuleren kost.
volgens mij heb je in dit geval niets aan je annuleringsverz. maar om dat zeker te weten zal je het moeten vragen.
De enigen die jou hier een antwoord op kunnen geven is de maatschappij waarbij je hebt geboekt en de maatschappij waarbij je je verzekering hebt afgesloten.
Wat de omstandigheid ook is van het niet kunnen reizen, in alle gevallen zal een annuleringsverzekering daar een schriftelijk bewijs van willen zien. In sommige gevallen valt daar werk ook onder, maar dat hangt van de verzekering af.
Het hangt een beetje van het ticket af of je het kan wijzigen…als je een eco ticket het goedkoopste dan kan je dikwijls niks wijzigen…met de duurdere wel !(meestal).
De anuleringsverzekering aanvaard in theorie redenen die met het werk te maken hebben maar dat moeten dwingende redenen zijn!Niet omdat je te weinig verlof hebt he…maar dat je infeite onmisbaar bent op die datum om duidelijke redenen, das dus theorie.
Verzekeringen zoeken altijd een weg om niet te moeten betalen…vandaar de vele kleine letterkes…die je pas achteraf leest!Daar staat het allemaal in lees maar ff.
Het antwoord stond er al. In de voorwaarden staat wat je kan doen bij annuleren. Over het algemeen is het geen probleem om een ticket om te zetten op een andere naam (tegen adm. kosten) als je het tijdig verzoekt. Je hebt een annuleringsverzekering en ook daar kun je zien wat de kosten van het annuleren zijn.
Pffff, is mij te lang, ik kan maar maximaal 3 weken op vakantie.
Dit jaar ben ik in “Salvador da Bahia” geweest voor 298,00 euro all-inn (retour).
Vertrek uit Frankfurt, maar met de “ICE” in ruim 2 uurtjes daar vanuit Nederland, en kostte me 25 euro voor 'n enkeltje (retour dus 50 euro) Dit is een service van de vliegmaatschappij CONDOR. (zelden zo perfect gevlogen, met lekker eten, en veel beenruimte).
Dit is helaas niet waar. Bij zeer veel maatschappijen is het niet toegestaan om een ticket van naam te veranderen, een ticket is persoonsgebonden. Alleen bij lowcost-maatschappijen is het vrijwel altijd mogelijk om het ticket op een andere naam te zetten (tegen betaling van administratiekosten/tariefsverschil), maar bij de meeste lijndienstmaatschappijen is het niet mogelijk.
Maar je kan het altijd proberen natuurlijk, niet geschoten is altijd mis geschoten…
Aan een annulerings verzekering heb je idd niks.
Je krijgt alleen wat terug als je bv ziek word, of een familie lid dood gaat enz enz.
Als je door werk of iets anders niet kan, tsja dan valt het daar niet onder…
Boven werd al genoemd de voorwaarden eens door te lezen. Het is meestal een vd eerste kopjes
Je kan je wel een annuleringsverzekering afsluiten waarbij je het hele bedrag terug krijgt maar hier betaald je meestal super veel geld voor.
Werk is alleen een reden voor de verzekering als er een waarnemersclausule is afgesloten… Dan zou het een mogelijkheid zijn… Het doorverkopen van een ticket is zoals Dave al zei vrijwel niet mogelijk, maar het proberen waard!