Overbodig ticket Brussel-Vancouver 30mei- 21juni

Beste forummers,

Normaal had ik een reis naar Canada gepland van 30 mei tot 21 juni maar deze zou ik wegens persoonlijke redenen (reisgenoot heeft afgezegd maar had nog geen ticket, ik dus wel) pas volgend jaar willen doen. Nu weet ik niet of dit mag op dit forum maar ik zit natuurlijk met mijn vliegticket dat ik niet zomaar kan annuleren voor “persoonlijke redenen” dus zou ik deze willen verkopen aan iemand die er wat mee is, ticket kan immers worden overgezet op een andere naam!

Het ticket heb ik via connections.be heb geboekt, de vlucht is van AirCanada en vertrekt de 30e mei om 10u45 in Brussel met 1 tussenstop in Montreal en landt om 16u30 in Vancouver. De terugvlucht vertrekt de 21e juni om 8u50 in Vancouver met weer 1 tussenstop in Montreal om vervolgens om 8u35 (22e juni) te landen in Brussel. De datum van het ticket is is wijzigbaar met de reisverzekering die erbij zit. Het ticket kostte 808 euro + zo’n 60 euro voor verzekering en zou weg mogen voor 700 euro omdat ik er echt van af wil! Gelijkaardige ticket staan nu al op 1150 euro minimum!

Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen!

Grt Jochim

Dit is geen verkoop praatje…

Hallo Jochim,

Een vliegticket is een waarde document, en zeker niet overdraagbaar! Als je al een naamswijziging mag doen bij de luchtvaartmaatschappij, en dat is nooit zonder kosten, dan mag er zeker geen ander persoon op het ticket reizen, dan degene op wiens naam het oorspronkelijk stond.

Dat klopt niet. In veruit de meeste gevallen is een naamswijziging naar een volledig andere persoon idd niet toegestaan, maar er zijn luchtvaartmaatschappijen die het, uiteraard tegen kosten, wel toestaan.