Ik zit met een dilemma…
Sinds kort is er een einde gekomen aan mijn relatie met mn thaise vriendin.
Nu heb ik wel een ticket in mijn bezit voor aankomende zomer…
Via het reisbureau waar ik hem gekocht heb,kan ik hem niet annuleren.
Weten jullie of misschien hebben jullie ervaring…of ik het ticket kan doorverkopen?alleen op andere naam zetten…
Is afhankelijk van de maatschappij en de preciese boekingscondities, die per ticket anders kunnen zijn.
In zijn algemeenheid bij 1 maatschappij: hoe goedkoper het ticket, hoe meer restricties.
Ik ben het helemaal met Jenny eens !!
Zonde van het geld , om je ticket te annuleren . Voordat ik mijn huidige vrouw ontmoette , ben ik ook vaak alleen naar Thailand afgereisd . Is goed te doen . En wie weet kun je weer nieuwe contacten leggen .
Veel succes met je keuze :chin:
Nu staat je hoofd er misschien niet naar maar de zomer is nog redelijk ver weg en net wat andere ook zeggen Thailand is groot en heeft meer als genoeg te bieden :chin: Ik zou zeggen kop op en gewoon lekker gaan het zal misschien de eerste dagen wennen zijn en anders als normaal maar het land is en blijft altijd moeite waard toch:wereld:
Goedemorgen en bedankt voor alle reacties…
Ik heb een ticket begin juni tot begin juli met eva air vanaf amsterdam.
kosten 700 euro…
Op dit moment ben ik aan het uitzoeken of ik de vlucht kan annuleren,bij het reisbureau,eva airways of wellicht via mijn doorlopende reisannuleringsverszekering…
misschien kan ik het er op gooien dat ik wil annuleren vanwege de wateroverlast in het zuiden…
of stiekem toch wellicht alleen reizen…
dilemma! haha…over 8 1/2 week…dus ga snel beslissen.
als ik het ticket door kan verkopen laat ik het hier weten…
Volgens de website van eva air kan je een ticket niet op een andere naam zetten. Wel kan je een ‘refund’ aanvragen. Dat duurt iets van 2 maanden en kost iets van 100 euro.
Zoals Steven al zei, het hangt af van de condities per ticket. Heb je bijv. een “full fare” ticket (economy, business, first class, maakt niet uit), dan kun je de volledige ticketprijs en zonder reden terugkrijgen. Zelfs als je niet komt opdagen. Maar dat zijn ook de tickets die worden verkocht voor de hoogste prijs. Elke goedkopere ticket heeft restricties en die staan omschreven in de overeenkomst. Beperkingen zijn bijv. voor vliegdata, naam, annulering etc. Zo heeft Eva de economy U, H, X klasse (andere maatschappijen gebruiken weer andere letters), maar feitelijk zit er geen verschil in service in het vliegtuig of welke plaats je hebt. Alleen de prijzen en condities verschillen.
Voor Eva air Economy U, H en X klasse kun je volgens deze link tot 48 uur voor vertrek je geld onder inhouding van Euri 200,- terugkrijgen: link
Joenie, vervelend om te horen dat de relatie over is. Zit ongeveer in hetzelfde schuitje, al is het bij mij alweer bijna een half jaar terug dat ze er met een ander vandoor is gegaan…
Ik zou gewoon lekker gaan…bij mij is de liefde voor de Thaise dan wel over, maar de liefde voor het land zeker niet !! Volgende week donderdag ga ik dan ook weer lekker die kant op en ben al maanden aan het aftellen.
Verbroken relatie is geen reden om te annuleren en geld terug te krijgen van de verzekering (mss wel nog met samenlevingscontract, dat weet ik niet zeker, maar dat hebben jullie natuurlijk niet).
Over een volledige naamswijziging doen veel maatschappijen moeilijk, helemaal bij de goedkopere tickets die de meest strenge voorwaarden hebben.
Het noodweer in het zuiden is voor de verzekering ook geen geldige reden om te annuleren en je geld terug te krijgen. Er is geen negatief reisadvies en aangezien je pas over een aantal weken gaat, is de kans best groot dat het dan weer prima weer is !
Chk de voorwaarden van je ticket ff…best kans dat je een groot gedeelte van je ticketprijs terugkrijgt minus van tevoren vastgestelde annuleringskosten (zoals Gejo hierboven al beschrijft).
superbedankt voor al jullie tips…
ik blijk een aanbiedingsticket te hebben…
niet te annuleren en niet door te verkopen…
misschien is het toch het zetje dat ik nodig heb…
dus ga ik lekker alleen naar thailand en ga ik een mooie trip maken
Zoeken? Soms struikel je erover! Maar ja, als je relatie pas over is dan heb je wellicht geen zin in een nieuwe relatie, alhoewel…Maar dat is aan hem om te beslissen:dag: