Laag tarief vliegtax Canarische Eilanden en Turkije
Gepubliceerd: 29 april 2008 20:34 | Gewijzigd: 29 april 2008 20:34
ANP
Den Haag, 29 april. De Canarische Eilanden en Turkije komen in het lage tarief van de vliegbelasting. Dat heeft staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën) in een brief aan de Tweede Kamer bekendgemaakt.
.article_related_box table {width: 225px;}
Staatssecretaris De Jager.
(Foto Peter Hilz)
In plaats van het hoge tarief van 45 euro gaan reizigers vanaf 1 juli 11,25 euro betalen. Op die datum gaat de heffing op vliegtickets in.
Voor vluchten tot 2500 kilometer geldt het lage tarief, voor langere afstanden het hoge tarief. Hierdoor zouden gebieden als Turkije en de Canarische Eilanden te maken krijgen met twee tarieven.
Met de aanpassing komt De Jager tegemoet aan een wens van de Tweede Kamer en de reisbranche. De boekingssystemen wisten zich ook geen raad met de dubbele tarieven.
Het besluit van De Jager betekent dat vanaf deze zomer alle bestemmingen op de Canarische Eilanden, Turkije, Madeira, Marokko en de Azoren in het lage tarief vallen.
Beps: op welke rekening? Voor Izmir was het namelijk al 11.25 al vanaf het begin…
En als ik eerlijk ben… Vind ik het zwaar irritant! Het kost ons nu zoveel tijd om alle boekingen weer om te gaan zetten, alle facturen opnieuw invoeren…
Ja, dat is ook zo Cynthia. Viva heeft er wel baat bij, met haar trip naar Antalya en tja… voor jullie is er inderdaad weer werk aan de winkel en zo blijven ze maar bezig! :tssk:
Cyn: Zeker irri voor jullie. Ik had begrepen dat het voor heel Turkije gold, dus was aangenaam verrast dat het ‘maar’ 11, 25 was. Vandaar dat ik het ‘al wist’!!
Ook voor jullie toch als je weer een keer die kant op zou gaan?
Maar niet alleen Turkije ook de Canarische Eilanden, Madeira, Marokko en de Azoren vallen nu in het lagere tarief.
Ook voor mij ja!! Maar Turkije wil ik voorlopig niet heen… en Can. Eilanden trekt me niet… Maar mijn oma krijgt wel weer ruim 60 euro terug voor haar Turkije boeking!
is eigenlijk wel erg, al die mensen die zijn uitgeweken naar dusseldorf, of luik of weeze, allemaal uren onderweg om bij het vliegveld te komen, meer dan 11 euro per persoon uit moeten geven om die 45 euro te ontduiken…en zo heb je het dan weer, wie het laatst lacht, lacht het best…wat zullen jullie een gezeur krijgen van mensen die nu weer via schiphol willen vliegen.
hebben jullie toch weer mazzel, want als je in utrecht woont, ben je geneigd om via duitsland te vertrekken om die 45 euro te omzeilen…maar nu ben je dan in de aap gelogeerd.
Wanneer beginnen jullie met het omzetten van al die rekeningen???