Beste lezers,
Neem aan dat jullie geboekt hebben voor aankomend seizoen of nog even wachten.
Wat ervaren jullie qua prijzen ten opzichte vorig seizoen betreffende vlucht/pakketreizen?
Beste lezers,
Neem aan dat jullie geboekt hebben voor aankomend seizoen of nog even wachten.
Wat ervaren jullie qua prijzen ten opzichte vorig seizoen betreffende vlucht/pakketreizen?
Wel toevallig. Zit de hele avond al het internet af te speuren naar een beetje betaalbare tickets voor de zomervakantie. Nou, dat valt dus erg tegen. Tickets zijn echt enorm duurder geworden vergeleken met vorig jaar. Vorige zomer betaalden we 300 euro voor een retourticket en nu kom je minstens rond de 400 euro uit! Pakketreizen zijn in sommige gevallen goedkoper dan alleen een vlucht!! Raar maar waar helaas.
Ik vind dit jaar de reizen aardig aan de prijs, bij vorig jaar vergeleken. Daar komt nog bij, dat je vanaf Juli die extra tax van € 11,25 p.p. moet gaan betalen en willen we verder Turkije in, zelfs € 45 p.p. Geld natuurlijk niet alleen voor Turkije, maar alle vakantielanden. Ik wacht nu wel op een lastminute in het najaar en zie dan wel waarheen. Als het er maar warm is. :zon02:
absoluut
wilde een weekje naar istanbul. dacht aan een goedkoop ticket a 49 euro ofzo en dan een leuk en goedkoop hostelletje erbij… helaas… niet te doen, je komt echt zo op 500 euro… de pakketreis incl transfer en hotel is goedkoper…
ook de zogenaamde stuntaanbiedingen…
naar marrakesh… niet goedkoper dan 249 euro
naar bodrum, ook niet goedkoper dan 189 euro…
zelfs de lowcostmaatschappij waar je echt leuke dingen kunt boeken heeft een minimum van 10 hele euro’s (ipv 2,99 bv)
daarintegen heb ik het idee dat een retourtje bangkok, india, tokyo en vancouver wel iets goedkoper is dan ‘vroeger’…
zag je enkele jaren geleden alleen maar prijzen boven de 1000 euro… nu komt er ook wel eens een 699 voorbij… nog veel geld… maar het lijkt minder dan ‘vroeger’
De prijzen voor Aegean Dream zijn wat gezakt in vergelijking met vorig jaar. Voor ons scheelt het zo’n €150 p.p. Verder valt het me wel op dat de prijzen voor turkije flink omhoog zijn gegaan
dat vind ik wel echt raar!! okey, gelijk gebleven, dat snap ik, maar gewoon zoveel gezakt… nou ja, beter toch? maakt de keuze weer makkelijker of je toch nog een x zou gaan… nu maar hopen dat de qualiteit nog steeds hetzelfde is!
Ok,naar amerika/vancouver kan ik begrijpen dat het goedkoper is geworden;mede door de koers van de dollar t.o.v.de euro.
Maar zouden de luchtvaartmaatschappijen de eco-tax er al stiekem doorberekend hebben qua middellandse zee gebieden?
En wat Bloem al aangaf…crendn stuntte vorig seizoen met een enkeltje istanbul voor 19(excl.45 tax=64 euro),en nu? 89 euro?
Dat hoop ik ook. Wij hebben gewacht op de prijzen van bx, zij waren de laatste die met de prijzen kwamen en ook de goedkoopste. Was trouwens vorig jaar ook. Misschien taktiek van BX?? Het scheelt ons in ieder geval een leuk bedrag
Gisterenavond geboekt voor de zomervakantie. Manlief en ik vliegen 28 juni naar Dalaman, alleen campingvlucht. Dat was nog enigzins te doen met de prijs. Maar dochterlief en vriendje komen later, 8 juli. Voor hun heb ik een pakketreis geboek omdat dat meer dan 100 euro scheelde met losse tickets!! Snappen jullie het nog? Dus die hebben dan ook de transfer erbij van Dalaman naar Marmaris. En uiteraard komen ze gewoon in ons eigen apt. daar en gaan geen gebruik maken van het geboekte apt. Ik begrijp nog steeds niet hoe het kan dat een pakketreis goedkoper is. Kunnen jullie mij dat uitleggen?
ingekochte stoelen vs ingekochte appartementen
de touroperater spreekt met een (meestal groot hotel of app. complex) af, wij nemen het hele seizoen, elke week 10 kamers af… dat zijn zogehete garantie acco’s. Die moeten dus weg, want zijn al betaald.
hetzelfde geld voor de vliegtuigstoelen. de touroperators kopen bij de luchtvaartmaatschappijen zoveel stoelen in. dan blijven er nog maar weinig stoelen over voor de luchtvaartmaatschappijen of ticketcenters over. de maatschappij verkoopt de stoel liever voor garantie aan de touroperator (= gegarandeerd geld) dan ‘op de vrije markt’
dus schaarste voor de losse tickets en schaarste= hoge prijzen…
zo ongeveer…
Hey Bloem, bedankt voor de uitleg. Klinkt wel logisch eigenlijk! Waarschijnlijk gaan we in de toekomst wel vaker gebruik maken van een pakketreis. Scheelt gewoon teveel geld.
ja joh, waarom niet he?!
ik zou t ook wel weten!
Wij hebben het ooit overwogen…boeken, en dan door naar het app wat we eigenlijk wilde, maar te duur was…
Die garantieapp/hotels zijn ook altijd degenen die de super-aanbiedingen hebben. Daar mogen ze op ‘verliezen’ (maar dat doen ze niet, want ze betalen zooo weinig!!!)