vliegende waterval

Dit is een trip in de directe omgeving van Alanya, Het was deze keer extra interessant omdat er erg veel water gevallen is en alle watervallen hier in de omgeving allemaal veel produceren.
Huur eens een auto voor rond de €20 a €25 en kijk eens in een cirkel van enkele 10 talle KM
Rond Alanya. Een paar voor beelden zijn Syedra, antieke stad, Sapadere kanyon, bijde richting zuid,oost langs de kustweg. De andere kant op b.v Alara hani en Uçansu Şelalesi.(Vliegende waterval).
De laatste ben ik recentelijk nog geweest en heb een paar foto’s online gezet. Je gaat bij Konakli richting Gündoğmuş Güzelbağ. en vervolgens Köprülü. Een paar KM voor het dorp Köprülü kom je een wit bordje tegen Şelalesi.
Je kunt daar prima eten en drinken en je zult er maar weinig touristen zien.
Vanaf Konakli is het ongeveer 90 KM maar je rijd gemiddeld niet meer dan 35 KM per uur. De totale trip met luch en koffie stops is daardoor een mooi dag. Als je bang bent voor wegen in de bergen met grote hoogte verschillen kun je dit beter niet doen. Houd je daar in tegen van sturen in de bergen dan moet je dit doen. Neem voldoende benzine mee want zover ik weet is er alleen in Güzelbağ een pompstation en daar rij je niet langs.
Hier de fotoos

we zijn verleden jaar in september naar de vliegende waterval geweest, was een grote tegenvaller er was geen water alleen een klein straaltje de moeite niet waard om zo ver te rijden
gelukkig onderweg wel mooie vergezichten

Ik kan een hele verhandeling houden waarom dat zo is. Maar ik zal me beperken met te vertellen dat aan zuidkust geen enkele rivier of waterval veel water komt in die perioden. Dim, Saparede, Manafgat, Köprülü, enz. Deze, en nog meer zijn plekken, waar je bij voorbaat na het regen seizoen heen moet. Laat je b.v niet verleiden om te gaan wildwatervaren in september.
Je kunt aan mijn fotoos zien dat er echt heeeel veeeel water uit kan komen.

Dank u voor de inlichting
we zijn ook naar sapedere en manafgat geweest die waren wel meegevallen