Vliegen voor een koopje? Let op de extra kosten.

Ik heb even een stukje gekopieerd uit de GezinsVakantieWijzer. Informatief, met name het laatste gedeelte.

Vliegen voor een koopje? Let op de extra kosten.

Het is de moeite waard om vluchten te zoeken via verschillende websites. Cheaptickets.nl heeft een goede zoekmachine, waarin naast de gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen (bijvoorbeeld KLM) ook een paar goedkope aanbieders zijn opgenomen. Ook kun je er losse chartervluchten boeken.

De zoekmachine van WorldTicketCentre geeft vaak net iets andere resultaten. World Ticket Centre bestaat al tientallen jaren en is servicegericht. Ze helpen je ook telefonisch uitstekend.

De Vliegfabriek toont altijd volledige reissommen inclusief alle toeslagen zoals luchthavenbelastingen reserveringskosten en andere bijkomende kosten.
Op de zoekmachine van Wegolo vind je alleen de lage-prijzen-maatschappijen, waaronder Transavia, Easyjet en Ryanair. Je kunt ook zoeken met vertrekplaats “Benelux”. Erg handig, want dan neemt de zoekmachine ook de luchthavens in België en in de Duitse grensstreek mee.
Let op: door online reisbureaus worden dossierkosten en “Customer Service Tax” in rekening gebracht. Vaak zie je dat pas nadat je al je gegevens hebt ingevoerd. Kijk daarom vooraf even onder FAQ of klantenservice waar je op moet rekenen.
*Bij de lage-prijzen-maatschappijen is het slim om voor je boekt te kijken naar eventuele toeslagen. Een organisatie als Ryanair brengt je extra geld in rekening voor ieder stuk bagage, voor inchecken op de luchthaven en voor online betalen. Dat maakt de vlucht heel wat duurder. *

Toch jammer dat ik Vliegtickets.nl mis !

Check bijvoorbeeld dit recente onderzoek bij Kassa:

Ik zou vliegtickets.nl willen toevoegen aan de poll (er is nog maar 1 stem), maar ik kan niet achterhalen hoe ik die aanpas…