Vliegen vanaf Duitsland naar westkust

Hallo allemaal,

Sorry, als ik een vraag stel, die al eerder gesteld is, maar ik ben hier nieuw en kwam alleen oude berichten over dit onderwerp tegen en er zal wel wat veranderd zijn.

Het gaat om het volgende: wij willen van de zomer naar de westkust van Amerika vliegen (we zijn nog in de planningsfase en onderzoeken nog van alles). Nu zagen we dat we eventueel ook vanaf Duitsland, Frankfurt of Weeze zouden kunnen vliegen. Vind ik op zich best een optie, maar dat hebben we nog nooit gedaan.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Positief of juist negatief? Bedankt alvast!

Ik heb wel eens vanaf Dusseldorf gevlogen.
Het was iets verder rijden en ze zeggen “gütentag” ipv goedemiddag… dat was het eigenlijk wel.
En het scheelde aanzienlijk in de ticketprijs.

Niets mis mee. Maar tel wel de extra reiskosten naar het Duitse vliegveld op bij de ticketprijs, anders vergelijk je Apfeln met Peren :wink:

<Erik> & [Sandya]

Hoi, ja bedankt. Klopt inderdaad. We hebben inderdaad over reistijd en kosten nagedacht. Zouden dan erheen rijden, overnachten en dan de auto een paar weken bij het hotel laten staan. Hebben we bij Schiphol ook vaker gedaan, is goed bevallen. Hebben zo’n website Parkplätze und Hotels am Flughafen zu absoluten Top-Preisen! gevonden en dat ziet er echt niet gek uit wat betreft prijzen en dan lijkt alles echt een paar honderd euro te schelen. We kijken nog even verder, maar willen eigenlijk ook gewoon knoop doorhakken. Jullie reacties helpen alvast!