Vliegen Vanuit Duitsland

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vliegen vanuit Duitsland (naar Turkije wel te verstaan).

Wat zijn de voor en nadelen? En wat zouden jullie aanraden, qua vliegveld, maatschappij, reis naar Duitsland enz.

Bedankt voor het antwoord.

:smiley: Omdat ik aan de grensstreek woon is het voor mij vlugger om via duitsland te vliegen (vaak ook nog goedkoper)! Ik zie alleen maar voordelen. Meestal vlieg ik vanaf koln of dusseldorf, deze laatste vliegt op vele bestemmingen naar turkiye, koln minder. Trouwens dusseldorf is een mooi vliegveld! Veel groetjes :slight_smile:

Ik ben ook wel eens v.a. vliegveld Niederrhein en vanaf Dusseldorf naar Turkije gevlogen. ik vind het persoonlijk ook veel handiger omdat het voor mij dichter bij huis is dan b.v. schiphol.

en je hebt natuurlijk meer maatschappijen die naar Turkije vliegen… dus meer keuze in vertrek datum of prijs.

je moet maar eens kijken op de websites van luchtvaartmaatschappijen dan zie je wel waar ze naar toe vliegen.
kijk bv eens op de website van air berlin of german wings.

Heej,

Wij zijn afgelopen zomer via Dusseldorf naar Dalaman gevlogen, als reisorganisatie hadden we Neckerman (trouwens heel erg goed bevallen) en op de heenreis zijn we gevlogen met SunExpress, een turkse maatschappij en op de terugreis met Thomas Cook, beide keren goed bevallen. Ook de service aan boord was beide keren goed en dus niets op aan te merken.

Dusseldorf is voor ons gewoon dichterbij dan Schiphol, idd mooi vliegveld, kun je je best wel een of twee uurtjes, tijdens het wachten, vermaken hoor…

doei xx

Hallo,

Vertrekken vanuit Duitsland is inderdaad perfect.

Er vliegen dagelijks machines naar allerlei verschillende plaatsen in Turkije, dus je hebt een veel groter aanbod dan bij ons in Nederland en dat scheelt vaak behoorlijk in prijs ! :rolleyes:

Kijk eens op deze site: http://www.opodo.de/otpbvpl/Jsp/opodo/Home…et?locale=de_DE

Dan krijg je alvast een beetje een idee !

Groetjes,
Pittie

Wij zijn ook via Dusseldorf naar Turkije gevlogen en dat is prima bevallen. Het is niet altijd goedkoper om via Duitsland te reizen. Wij waren met 5 pers., waaronder 3 kinderen. We betaalden voor de kinderen stukken minder dan in Nederland, maar moesten als volwassenen veel meer betalen. We waren alles met elkaar € 100,- goedkoper uit dan als we met een nederlandse touroperator waren gegaan. Zonder de kinderen waren we in nederland stukken voordeliger uitgeweest.
Trouwens een mooie site Pittie, ik heb er al een uurtje rondgedoold. Heb jij ervaring met het boeken via opodo? Ik vind het heel griezelig om on line iets te boeken.