Vliegen van Chiang Mai naar Mae Hong Son

Beste mensen,

wie heeft ervaring met vliegen van Chiang Mai naar Mae Hong Son?
We komen met de nachttrein 's ochtends (8-9 am) aan in Chiang Mai en overwegen de vlucht van 11 uur te nemen, ipv die van 15.15 uur. Dat is efficient nl. Vraag: is dat verstandig ivm eventuele vertragingen van de trein, en hoelang doe je er over om van het station naar het vliegveld te komen?
Dank vast voor tips!!

Peter>>>

Te doen,ik rijdt met de fiets 20minuten over op het traject(heb het al dikwijls gedaan)Van het treinstation naar het vliegveld(cnx)met de red pick up(auto)ben je er binnen 10min(als ze de juiste weg nemen en de mensen niet oppikken op het straat!)vraag aan het station aan een reddriver om je alleen te vervoeren anders stop die voor elke mens die zijn hand omhoogsteekt(prijs voor het ritje mag je rekenen als je alleen bent 80bath)conclusie=je hebt tijd om je vlucht van 11:00am te nemen!Nu alleen nog zien als de trein op tijd arriveerd!g.s

1 like

Dank je wel! …en eh, hebben treinen uit Bangkok vaak (veel) vertraging als ze in Chiang Mai aankomen? Groet, Peter

Had het al ergens vermeld,normaal komen ze op tijd aan,éénmaal gehad dat ze 5minuten telaat arriveerde!de ene zal zeggen 15/20minuten de andere1uur,kan alleen uit mijn ervaring spreken dat ze normaal op tijd zijn.OP sommige lijnen;Bangkok/ubon en Bangkok /nong kai kunnen ze wel eens grote vertragingen oplopen,dat heb ik al ondervonden een paar keer!gegroet:georgessiam.:chin:

Bedankt Georgessiam, fijn zo’n site!
:dag:

Ja-niet dagelijks, maar wel vaak genoeg dat ik het niet zou riskeren. Ik zie altijd die tabellen met ‘‘te laat’’ op de statie hier. Je kunt ook met de nachtbus-VIP-die zijn bijna nooit te laat.
Bovendien is het sinds 1/3 NOKair-dus komt je niet=geld kwijt. Bij TG kon je gewoon omboeken.
Op zich maakt deze reis als zodanig wenig zin-vlieg dan meteen van BKK naar CNX en doe transit. Neem de trein terug als je dat eens wil meemaken.
Heel vroeger was dit een gesubsidieerde weggeef-flight: 245 bt voor een enketlje, alles ingebegrepen, met zo’n vliegende schoenendoos. In MHS kan je zo van de tiny airport het dorpje inlopen.

Dank BKKFlyer!
Nog een aanvullende vraag: is NokAir de goedkoopste mogelijkheid om van CM naar MHS te vliegen?
Groeten, Peter

sawatdi-ka

Momenteel zitten wij dus in Chiang Mai. Afeglopen zaterdag aangekomen met de nachttrein vanuit Bkk en we hebben toch wel wat vertraging gehad, kwamen hier aan om half 12 in de ochtend.

Verder is het geweldig hier en geen idee waarom ik me zo druk heb gemaakt, genieten !!!

Dank iedereen!
Een aanpalende vraag: is NOKAIR de beste keuze om te vliegen van Chiang Mai naar Mae Hong Son?? Ik heb ergens gelezen dat Thai Air ook op deze lijn vliegt, maar op hun site vind ik dit niet…

Groeten, Peter

volgens mij heeft nok deze dienst recentelijk overgenomen van thai, en vliegt thai niet meer op mhs.

Nok air een dochtermaatschappij van thai airways,vliegt op Mae hong Song,op een andere site(Thaifocus.com)zie ik nog altijd dat de vluchten worden verzorgd door Thai Airways,raaaar!!g.s