Heeft iemand enig idee hoe je het best van Bali naar Manado kunt komen? Ik heb rondgekeken op een aantal vliegtuig maatschappijen maar zag dat er veel niet op vliegen… En is die maatschappij dan te vertrouwen… valt het vliegtuig dus niet al te snel uit de lucht…
Via Makassar vliegen er een heleboel maatschappijen. Over de veiligheid in de Indonesische lucht is al veel gezegd, maar er is geen alternatieve route naar Menado.
Oke, bedankt voor de informatie. Ik zag nu dat Garuda er wel op vliegt vanaf Bali, niet al te duur ook… Is het de moeite waard om daar heen te gaan voor het duiken? Ik heb al verscheidene mooie verhalen gehoord daarover. Iemand ervaring mee?
Het duiken is er absoluut fantastisch,een hele goede duikschool aldaar is Twofish divers www.twofishdivers.com/
Zij hebben 2 duikresortjes daar in Bunaken en Lembeh en een eigen reisburotje, ze kunnen dus ook een pakket voor je maken met vlucht vanaf Bali tegen erg aantrekkelijke prijzen.
Zelf geen ervaring met duiken aldaar (kan niet eens zwemmen :biggrin: ) maar mijn (Indonesische) vriendin wel, en die vind het daar fantastisch om te duiken…
In de Indonesische pers verschijnen er verhalen over Bunaken als zou het daar over-geëxploiteerd worden, er komen veel meer duikers dan de omgeving aan kan. Op sommige plekken liggen er drie, vier boten vol duikers tegelijk. Het gevolg is verstoring van de natuur onderwater. Nou zet ik wel mijn vraagtekens achter zulke berichten uit Indonesische bron, want bij mijn weten heeft nog geen van de 250 miljoen inwoners van dit land zich 1 minuut zorg gemaakt over de natuur in hun land. Wat ook steekt is dat de meeste duikbedrijven in dat land door buitenlanders worden uitgebaat. Indonesiërs missen expertise op dat gebied.