Hallo Australië-kenners,
heeft iemand ervaring met vliegen naar Darwin, vanuit NL?
Onze plannen zijn vliegen op Darwin, doorvliegen naar Cairns, vervolgens over land naar Brisbane.
Dan vliegen naar Melbourne, Tasmanie, Adelaide, Melbourne, NZland, evt Sydney, Amsterdam.
Reisduur 5 maanden, 2e helft 2014, met vrouw en 2 kinderen van 4 en 7. Een lang gekoesterde droom.
We hebben al e.e.a. gezien als backpackers, maar nu als happy family zal het anders zijn… Iemand tips?
De landtrajecten gaan per camper/mobile home. Iemand tips?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Nou, je hebt in elk geval niet de simpelste route gekozen, zo veel is wel duidelijk. Darwin en Cairns zijn rotbestemmingen. Veel overstappen, lange vluchten. Ik zou eens kijken naar Amsterdam - Brisbane, camperen naar Cairns. Binnenlandse vlucht Melbourne enzovoorts.
Camper, in elk geval prijs en advies vragen bij www.totallycampers.com. Nederlands stel dat in Australië en NZ verhuurt namens bijna alle maatschappijen sinds 1997. Mocht je ze benaderen, doe ze de groeten van Willem. Ze bellen/skypen je in het Nederlands, wel zo makkelijk.
En vraag niet naar een offerte voor een mobile home maar naar een motorhome. Met een mobile home, een giga stacaravan wil en kun je niet rijden ![]()
Veel plezier met plannen,
Willem
Ik zou met kinderen volgens mij niet te veel vluchten proberen te doen. Dat zijn, zoals Willem al zegt, lange uren wachten en dat is zeker voor kinderen niet altijd even fijn.
Wil je Darwin e.o. ook bezoeken? Dan is aanvliegen daarop wel te doen (volgens mij wel lange wachttijden in overstaplanden, ik zou dan aanraden daar een rustdag of dagen te plannen en dan door te vliegen). Een week of twee, drie rond Darwin doorbrengen en dan doorvliegen naar Cairns. Verder zou ik geloof ik geen binnenlandse vluchten doen (vanwege die wachttijden/gestress/nieuw auto vinden, e.d.), maar gewoon rustig aan naar het zuiden rijden.
Willen jullie per sé ook nog naar Nieuw Zeeland? Ik zou zelf geloof ik kiezen voor alleen Australië met bijvoorbeeld Tasmanië erbij als je de ‘nieuw zeelandervaring’ in elk geval een beetje wilt hebben.
Reken op niet al te lange reisdagen met kinderen.
Reken er ook op dat je in het noorden mogelijk vaker is hotels/hostels zit vanwege de warmte en luchtvochtigheid. Kinderen vinden dat erg vermoeiend.
Heb je iets geregeld voor het 7-jarige, leerplichtige kind? Informeer anders eens bij De Wereldschool.
De keuze om op Darwin of Cairns aan te vliegen heeft te maken met dat we wegens klimaat van noord naar zuid willen reizen.
Darwin, omdat dat mogelijk logischer (en korter, niet via Sydney) is dan op Cairns. Tussenstop in Azië (Dubai, KL) kan.
Regio Darwin bekijken en vlucht naar Cairns, omdat dat over land te ver en voor de kinderen te saai is.
Totallycampers had ik al benaderd en ik heb daar een goed gevoel bij. Juist de vluchten omdat de afstanden te groot zijn en we niet teveel willen jakkeren. Heb het idee dat NZ qua tijd moet kunnen.
Onderwijs is geregeld trouwens, dat was stap 1 in de voorbereiding.
Bedankt Willem en Francine.
Verder nog iemand tips? (Yeehaw?)
Wij wonen in Darwin en zijn in mei gevlogen. Ondanks de lange overstaptijd in Singapore een prima vlucht gehad. Het duurde daardoor langer dan onze vlucht naar Perth vorig jaar, maar ik zou het zeker om die paar uur niet laten. Op Singapore Airport is ook genoeg vermaak overigens, zoals de vlindertuin. Onze dochters zijn 2 en 4. Groeten B.