ik heb een vraagje ivm de vlucht naar NZ. Vanuit Europa vliegen de meeste maatschappijen richting Azie om zo naar Australie en NZ te gaan. Hier verlies je een dag of 2 mee.
MAAR is het ook mogelijk om de andere kant uit te gaan? Dus bv Amsterdam-London en dan London-Los Angeles. En zo via USA naar Nieuw Zeeland. Dan ga je de datumgrens over en vlieg je eigenlijk maar 1 dag…
Wat zijn de voor/nadelen van beide?
Alvast bedankt!!
De reistijd komt bijna op hetzelfde neer, via welke kant je ook gaat! Nieuw Zeeland ligt immers precies aan de andere kant.
Wij zijn via Kuala Lumpur gevlogen met Malaysian Airways: zeer goede service, mooie plaatsen en voor ons geval was dit toen de goedkoopste suggestie.
Helemaal eens met Mad Cow; tijd je je inloopt, loop je ook weer uit…
Ik ben in 2005 via Amerika gevlogen. Naar San Francisco (of Los Angelos, je hebt de keus) met KLM, daarna met Air New Zealand naar Nieuw Zeeland. Nadeel is dat je deze kant op vaak erg op tijd boeken moet en dat het iets duurder zijn kan (zeg eens een honderd euro), maar een enrom voordeel vond ik dat ik voor slechts 75 euro extra per stop kon kiezen uit 5 verschillende eilanden in de pacifische oceaan als stopover (tahiti, rarotonga, vanuatu, enz)…
Dit keer ben ik via Azie gevlogen (as we speak zit ik in oz) en ach, dat was ook wel prima. Mijn pacifische eilandavontuur heb ik echter wel als enorm bijzonder ervaren!
Geboekt heb ik dat trouwens gewoon via een reisagent, mytravel volgens mij.
Theoretisch maakt het niet uit, maar in praktijk is Oostwaarts toch gerichter, met name omdat het overstappen op de “domestic” vluchten van de Amerikaanse Oostkust naar de Westkust nogal tijdrovend is. Als je er een paar dagen States aan vastknoopt, kun je je jetlag wat in de tijd uitsmeren. Datzelfde kun je ook doen in b.v. Bangkok of Singapore. Ben zelf in november/december jl. met Emirates (aanrader!) gevlogen met vier dagen bijkomen in Singapore. Kan op hetzelfde ticket zonder meerkosten ('tuurlijk wel hotel en eten). Op de heenreis geen jetlag gehad. Op de terugweg des te meer :drugged: