vliegen naar filippijnen.

graag wil ik nog een x naar de filippijnen, wat is de makkelijkste reis route?
en wat voor weer is het is september.

weer september, va juni is het tyfoonseizoen en dat betekent veel, heel veel regen soms daaaaaaaagen achtereen. Beter ga je va. MAART TOT MEI als je de zon wilt zien.
Makkelijkste reisroute, de ‘‘directe’’ KLM vlucht van amst. naar manilla, heb je pech dan heb je nog een extra tank stopover op taipei van ca. 30 min maar je hebt er geen PP formaliteiten. Boeken via klm.nl is veelal niet goedkoper beter surf je naar vliegwinkel.nl of cheaptickets.nl etc.

1 like

Ha Gerard,

kijk eens op onze site voor een uniek aanbod: vanaf **slechts €1195 p.p. **19 dagen rondreizen in de Filipijnen inclusief 2 daagse citytrip in de Chinese miljoenenstad Guangzhou (eventueel ook te schrappen uit het reisschema).

V.w.b. het weer: ik sluit me volledig aan bij het antwoord van Pilover!

Neem aan dat je met ‘makkelijkste route’ de snelste route bedoeld?, dan is de KLM vaak de snelste, maar zelfs dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ikzelf kijk altijd naar de totale mix; totale reistijd / prijs / acceptabele aankomst-vertrektijden. Als er een paar honderd euro mee te verdienen zijn, wil ik best een langere vlucht accepteren.

Toevallig ben ik zelf op verkenning vwb een vlucht in september/oktober, en ik kom zojuist een vlucht tegen die ikzelf erg aantrekkelijk vind;
Amsterdam - Cebu, heen 30 september, retour op 30 oktober (= 30 dagen verblijf), heenreis 16u10m., terugreis 17u20m met Cathay Pacific.
Tussenstop in HongKong van iets meer dan 2 uren zit dus in die reistijd inbegrepen.
Prijs; €700,78 (+boekingskosten) maar voor vliegtickets geldt; “fluid pricing” dus dat kan elk moment anders zijn. Ik kijk nu toevallig op vliegwinkel.nl maar andere ticketsites hebben deze vlucht natuurlijk ook.

Als ik dan switch naar aankomst in Manila (waar ik persoonlijk niet naar toe wil) dan is de goedkoopste vlucht met China Eastern voor €498,30 (heen: 25u50m, terug 19u35m) maar het kan ook met Cathay Pacific in 14u35m heen en 16u25m terug voor €695,95.

Bij KLM heb je de keuze uit maar liefst 7 verschillende vluchten, maar de beste keus is heen in 15u50m en terug in 17u05m voor €931,20. Het kan nog 25 minuten sneller, maar dan betaal je €1194,93

Cathay Pacific is in dit voorbeeld (bij deze data) dus én goedkoper, én sneller (ik heb geen aandelen).

Omdat mijn schoonfamilie in de Filipijnen woont en ik het een heerlijk vakantieland vind, ben ik de afgelopen jaren ieder jaar daarheen gevlogen. Amsterdam-Manila kosste me in 2007 1000 euro, de laatste jaren lukt het voor 450 a 600 euro in de goedkoopste periode (oktober/november of in het vroege voorjaar). Cebu is standaard +/- 150 euro duurder.
KLM is snel en OK maar vaak erg duur t.o.v. vergelijkbare vluchten (snelheid + comfort). In de werelddealweken kunnen ze wel concurreren met de Aziaten.
Cathay Pacific sprong er meestal uit vanwege de snelle transfer in Hong Kong, het eten en de beenruimte. Binnenkort vlieg ik weer Cathay voor 486 euro. Hoe is het mogelijk dat ze je daarvoor 22.000 km vervoeren met eten en drinken inclusief…
Chinese maatschappijen zijn vaak nog goedkoper maar de reis duurt meestal iets langer en er is gedoe met immigration tijdens de transfer, luchthavenpersoneel is nors, inclusief de stroeve interactie (taal, valuta) die nodig is om iets te eten of te drinken te kopen tijdens de transfer. En het eten aan boord van de goedkope chinese maatschappijen is minder (vooral de geur), maar als je onder de 500 euro A’dam-Manila v.v. vliegt klaag je uiteraard niet.
Singapore airlines was zeer goed (uitstekende verwennerij aan boord, tot en met cocktails) en de luchthaven van Singapore is een belevenis op zich met tropische tuinen in de terminals en personeel dat je flesje water dat bij de security check wordt leegegoten, weer vult en teruggeeft.
Vrienden van me vliegen veel met Arabische maatschappijen, die zijn goed, goedkoop en hebben mooie nieuwe toestellen (A380, Dreamliner) maar je hebt urenlange transfers in de Golfregio midden in de nacht en daar ben ik persoonlijk niet zo dol op.
Tip: gebruik skyscanner.nl, je ziet snel wat goed en voordelig is doordat je reisperiode en vliegtijd kunt aanpassen tijdens het zoeken. Veel plezier in de Filippijnen!

Dat fluid pricing is ook een heel belangrijke tip: veel dingen kunnen razend snel veranderen, oorlog een een golfstaatje van transit(weg vliegticket) Visumplicht in hong kong, vliegverbods door smog china, sneeuw in instanbul, Massale uitbraak onbekende ziekte in Bankkok, dan is het wel handig dat je zonder kosten je ticket kunt wijzigen.

Cathay Pacific vond ik echt super. Maar als er een directe vlucht is met KLM (was er 3 jaar geleden niet) dan zou ik die gewoon pakken.

Voor een vlucht is het heel interessant om op skyscanner te zoeken.
Daar vind je allerlei prijzen en vliegmaatschappijen .

Die zijn er helaas al een paar jaar niet meer. turkish airlines is ook prima te doen, goedkoper dan klm. Emiraten is ook goed

In september is best te doen. Het is wel regenseizoen, maar dat hoeft echt niet te betekenen dat het dan constant regent. Ik ben vorig jaar ook in die periode geweest en ik ga al jarenlang op vakantie in de Filipijnen. Laat je niet afschrikken door onzin verhalen dat het dan gehele dagen achter elkaar. Ook daar is het klimaat aan het veranderen en is het onbestendiger geworden, dus regenseizoen kan heel laat komen bijv. Sommige trips bijv. naar vulkanen kunnen bij regen niet gedaan worden (gidsen zullen weigeren dan deze trip te maken), dus als je echt zeker wilt zijn dan is het droge seizoen nog altijd het best, maar ook het heetst. Denk je de warmte goed aan te kunnen dan ga je het best in april/mei.

Ik ga zelf de laatste tijd met Cathay Pacific, dus via een overstap in Hong Kong naar Manila. Je komt dan in de ochtend aan wat ik wel prettig vind. Je doet er dan ongeveer 13 uur over. KLM is ook prima, maar dan kom me 's avonds aan in Manila. KLM direct is echt snel en op de heenweg zelfs een uur sneller dan voorheen.

Hi,
Ik heb met Emirates en turkish airline gevlogen; geef mij dus maar emirates!!!
Overstap in Dubai is 2,5 tot 3,5 uur is best te doen. Als je ver van te voren weet wanneer je gaat zijn de tickets stukken goedkoper en als je altijd met dezelfde maatschappij vliegt spaar je “airmiles” en daarmee krijg je weer korting op je volgende vlucht. Ik vlieg februari 2018, met gespaarde korting, voor iets meer dan 600 euro. Heenvlucht 18 uur met 3,5 uur tussenstop. Terugvlucht 19 uur met 2,5 uur tussenstop. Heenvlucht kan nog korter maar dan kom je s’avonds aan. heb ik de eerste keer gedaan. Nu een iets langere overstap maar ik kom om 4 uur s’ middags lokale tijd aan. Ik vind dit prettiger omdat vertrek en aankomst overdag is dus minder jetleg. Het eten is prima bij Emirates.
Het weer in september; vaak regen en de tropische stormen komen er aan.
Oh ja, kijk voor tickets in het weekend als je doordeweeks vliegt en kijk op dinsdagavond/nacht want dan veranderen de ticketprijzen (veranderen per week).
Veel plezier.