Vliegen met zuurstofvoorziening

Met welke maatschappijen kun je naar Bali of Java vliegen als je onderweg zuurstof nodig hebt.
Verzorgt de vliegmij de zuurstof of moet je zelf daarvoor zorgen en wat kost dat?

beste hans, ik denk dat je deze vraag beter aan de vliegmaatschappij kunt stellen, of als je via een reisburo boekt dat ze het daar voor je uitzoeken.
is dat niet het geval je kunt via internet van elke maatschappij het e-mail adres vinden.
gr.emcee

1 like

>>>Hallo Hans,

Wij hebben veel ervaring met zuurstof vliegen, mijn vriendin heeft een ernstige longziekte maar gaat toch ieder jaar (al 5 jaar)met ons mee op de lange vlucht naar Bangkok
Zij gebruikt 2 tanks op per vlucht.
Alleen KLM verzorgd dit zonder problemen, wij betaalde voor een retourvlucht altijd 200 euro extra op de ticket, dit moesten we afrekenen op schiphol.
Je vraagt het daar ook aan, wel moet je gegevens van een arts meesturen, maar dat hoor je allemaal vanzelf wel of misschien staat het op hun site.
Bij China air hebben wij ook vraag gedaan en het antwoord was, extra stoel kopen voor de tank en een medisch geschoolde begeleider, plus 800 euro extra en dan nog wilde ze niet garanderen dat er zuurstof was, hebben dit ook nog eens met ze besproken op de vakantiebeurs en de man die ik sprak beaamde dat en hoopte dat ze er in de toekomst iets mee wilde doen.
KLM was heel behulpzaak.
Vraag wel een stoel tegen het achterschot dan kan de tank achter je stoel liggen, de eerste keer had zij hem voor haar voeten en heeft de gehele reis dus met haar knieen in der nek gezeten en dat is heel erg vermoeiend.
Stewardess helpt met het aansluiten, heel behulpzaam, hield zelfs de tijd in de gaten dat hij verwisseld moest worden.
Dus laat je niet weerhouden het is te regelen
Succes

1 like

Nog een vraagje over de kosten. Toen ik met de reserveringslijn van KLM belde werd mij gezegd dat de kosten 800 euro zouden zijn omdat je eerst naar Singapore vliegt en vandaar verder naar Bali. Kosten 2 maal 200 euro. Voor de terugreis hetzelfde.
Zijn de kosten onderhandelbaar? Want 200 euro voor retour heb ik niet gehoord, alleen OAD liet weten dat het niet acht maar vier honderd zou kosten want de stop in Singapore wordt met hetzelfde vliegtuig voortgezet.

Voor ons niet herkenbaar, wij hebben naar Bangkok heen en terug nooit meer betaald dan 200 euro.
Hoeveel zuurstof je gebruikt maakt niet uit want dat zijn de kosten niet, het is alleen de extra service die je betaald.
Dit is wat wij op schiphol en ook van de stewardess aan boord te horen kregen.

succes verder