vliegen met overstap?/ ziek van vliegen?

Hallo

Deze zomer willen we voor het eerst gaan vliegen naar Thailand met onze grote kinderen.( we zitten vast aan de zomervakantie)
We hebben dus nog nooit in een vliegtuig gezeten en we weten dus ook niet hoe het allemaal werkt. Nu heb ik tickets gezocht en vliegreizen met een stop zijn 200 euro goedkoper dan een rechtstreekse vlucht. Maar is het dan zo dat je het vliegtuig uit moet en ergens naar een ander vliegtuig moet( de stoptijd is soms kort, soms lang) of blijf je in hetzelfde vliegtuig?
We weten natuurlijk ook niet of iemand van ons problemen heeft met dalen en opstijgen en het vliegen sowieso. 1 van ons heeft snel last van oorpijn en dichtslaan van de oren en 1 van ons is extreem gevoelig voor beweging. We zitten er dan ook niet op te wachten dat we op onze eerste lange reis met een zieke zitten dus dan moeten we die extra 800 euro er voor over hebben.
Voor mensen die vaker vliegen misschien rare vragen maar we zijn echt leken mbt vliegen.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Groet, Ria

Hi Ria, over het algemeen zal je van vliegtuig wisselen, tenzij het alleen een tankstop betreft en ook dan zal je soms het vliegtuig uitmoeten en ga je dan weer het vliegtuig (dan hetzelfde) in.

Kauwgum kauwen tijdens de start en voor de landing kan helpen tegen oorpijn, ook kan je aan de stewardessen een bekertje vragen waarin dan een natgemaakt watje zit. Wat ook kan helpen is een paar dagen van te voren beginnen met neusspray, zodat de buis van Eustachius weer open kan gaan bij verkoudheid bijvoorbeeld. Bij vuiligheid is oren uitspuiten noodzakelijk. Maar laten we hopen dat dit niet nodig is en dat een kauwgumpje voldoende is.

Qua beweging kan je natuurlijk niet van te voren voorspellen of er turbulentie zal zijn. Dit kan net zo goed voorkomen op een korte als een lange vlucht. Misschien goed om te weten dat er altijd zakjes aanwezig zijn in de stoelzak van de stoel voor je indien je moet overgeven. Maar over het algemeen zal je in het vliegtuig minder last hebben dan op bijvoorbeeld een boot, tenzij er veel turbulentie is.

Ik zou denk ik met name kijken hoe lang de stopover is, of die 's nachts of overdag is en of het je waard is qua besparing. Ik kan me voorstellen dat jullie geen zin hebben om ergens 5 uur midden in de nacht op het vliegveld te moeten doorbrengen, maar 2 uur overdag is prima en als je bijvoorbeeld 8 uur hebt kan je vaak wel van het vliegveld af en nog wat zien van de stad waar je de stopover hebt.

Veel succes met het zoeken van geschikte vluchten en alvast veel reisplezier gewenst!

:chin:Als je met Emirates vliegt is het uit stappen en dan weer in stappen in een ander vliegtuig>>> ik vindt dit altijd wel een fijne route en op stijgen en landen merk je bijna niets .
En 800 euro is toch wel een lekker een extra pot(je) voor vertier in Thailand:vak02:
en 100% garantie heb je toch niet of dat je oor wel of niet dicht slaat.:thailand::cambodia:

Hoi,

Inderdaad even kijken hoelang die tussenstop duurt.
Ik heb al een paar keer een tussenstop van een uurtje of twee,drie gehad en vind dat best prettig. Even de benen strekken en wat rondkijken.
Stijgen en dalen hoeft geen probleem te zijn,inderdaad kauwgum meenemen en zorgen dat de neus open is.

fijne vakantie!

ik vertrek vijf oktober in brussel en we landen in quatar voor twee uur, de vlieger uit, een andere op en weer verder
ik vind dat ideaal, je bent er es uit, en het breekt ook eens de lange vlucht

moest je natuurlijk 6 of 8 uur of langer ergens moeten wachten, zou ik het zeker niet doen

Bedankt allemaal voor de reacties. Toch heb ik nog een vraag. Moet je bij een overstap ook je bagage ed ophalen , soms is er tussen de overstappen maar 1 uur tijd. Haal je dat makkelijk dan?
Groetjes Ria

je kan regelen vanop de luchthaven vanuit belgie of nederland dat dit automatisch gebeurd :slight_smile:

Over het algemeen zal de bagage gewoon “doorgelabeld” worden naar je eindbestemming. Let wel op bij het boeken van vliegtickets met twee stukken van de route dat dit dezelde maatschappij is. Als je het eerste stuk met vliegmaatschappij A vliegt en het tweede met maatschappij B en vlucht A komt te laat aan waardoor je vlucht B mist, dan hoeft B je dat niet te vergoeden en moet je een nieuw ticket kopen voor het tweede deel terwijl als je beide stukken met A vliegt je gewoon op een volgende vlucht gezet zal worden. Maar ik neem aan dat het met dezelfde maatschappij zal zijn naar Thailand toch?

:chin:Altijd vragen of dat ze door labelen naar eind bestemming meestal gebeurd dit wel als ze dit** niet** doen moet je wel je bagage op halen op je tussen stop en op nieuw in checken .
Ps probeer soms een beetje te schuiven met je datums ook in school vakanties kan je weleens een mooi prijsje vinden voor een rechtstreekse >>>vlucht:THAILAND::cambodia: