vlieg belevenissen vanaf Amsterdam via kl naar Melbourne

Hoi
Ben me een beetje aan het voorbereiden voor de grootte vlucht van Amsterdam via Kuala Lumpur naar Melbourne.

En wil wel eens weten wat dat allemaal teweeg brengt voor wat betreft de vlucht van zo’n trip.
het vlucht schema ziet er als volgt uit boeing 747-400 ams / kuala lumpur / stop over 777-200 melbourne

Via diverse site’s gekeken maar niet echt compleet beeld, wel erachter gekomen dat de maatschappy waar mee ik vlieg gewoon goed is
Malysia airlines .
Wat kan ik verwachtte op zo’n vlucht , of wat raadt je aan voor reservering van stoel ben zelf 1.92 lang

Hoe is in Kuala Lumpur de stituatie voor overstap en vervolg de reis daarna naar Melbourne. Hoe is het vermaak in deze vliegtuigen en wat kan je verwachtte.
Kortom ben ik wel nieuwsgierig naar reactie’s en alvast bedankt

Hi Frans.
Morgen vliegen we voor de zesde keer naar Auz/NZ, nu met Sing Airl maar we hebben ook al 3 x met MA gevlogen. En drie keer tot grote tevredenheid. Het is een prima maatschappij. Alle vluchten waren op tijd, service was prima. In de stoel voor je zit een schermpje waarop je vele films kan zien, naar muziek kan luisteren en spelletjes kan doen. Vliegtijden: Van AMS naar KL ca. 12 uur naar Melbourne ca. 9 uur. Terug 2 uur langer (jetstream).
Ik moet dit helemaal uit mijn hoofd doen, dus ik hoop dat mijn herinneringen goed zijn. Tussen de concordes rijdt een onbemand treintje. Het prachtige bijgebouw heeft een hotel maar je moet hiervoor wel reserveren. Wij hebben twee keer buiten de luchthaven geslapen. Een courtesy car haalt je op vanaf de first floor en brengt je naar je hotel. Soms is dat hotel wel op een uur rijden. Je moet dan ook een emmigration formulier invullen en door immigration gaan (wel een stempel in je pp)voor je de luchthaven verlaat. Je komt dus (meestal) 's morgens vroeg aan, gaat naar je hotel en gaat slapen (je bent dan wel erg vermoeid.) Het vliegtuig naar Melbourne vertrekt dan 's avonds en je bent de volgende avond in Melbourne. Wij hadden een hotel tegenover de aankomsthal van Melbourne gereserveerd (Hilton). Dat is prijzig maar ligt dan ook direkt aan de overkant van de straat. Als je een auto huurt is het duurder op de luchthaven dan ophalen in de stad. Een taxi brengt je in een halve uur naar DT Melbourne.
Het leukste gedeelte van de luchthaven van KL is het bijgebouw (ik dacht C) met vele winkels en restaurant. Als je rookt mag dat in een van de cafe’s op de eerste verdieping. (Anders in de bekende glazen kooi).
Seat pitches zijn 32 tot 34 inch dus altijd wat nauw met je 1.92. Kik op het internet voor de maten (bv www.seatguru.com of www.lovemyseat.com)
Wij vliegen nu met Singapore Airlines omdat wij liever met een 777-200 vliegen dan met een 747. De service van beide maatschappijen is gelijk: uitstekend.
Als je de plattegrond van het vliegtuig hebt kan je vast een stoel uitzoeken voor je gaat reserveren. 48 uur van te voren kan je naar de betreffende site gaan en de jouw toegewezen stoel eenmalig wijzigen (check in).
Zo ik moet nog heel wat voorbereiden en ik hoop dat je hieraan iets gehad hebt. n verder: no worries mate!
Yeehaw

O ja Frans. In een 747 heb je achterin het viegtuig een aantal zg two-seaters. Probeer die te reserveren (maar ze zijn snel weg). Heb je wat meer armruimte. In een 777-200 (niet ER) maakt het niet veel uit. Slecht 2 twoseaters achterin en die zijn altijd bezet.
Succes

Hi Frans,
Bedankt voor je mailtje. Het is misschien leuk voor de anderen om op het forum te reageren. Niettemin waardeer ik het zeer.
Mooooooooie maand februari voor Melbourne.Scholen zijn weer begonnen, lekker warm, alhoewel ze M wel eens de 4 seizoenen in een-dag-stad noemen en vergeet GOR, Ballarat en de Grampians niet. Ook veel te doen in dat prachtige Melbourne zelf. En het is zo februari! Wij vertrekken nu en gaan in Oz van Brisbane naar Darwin en Perth met de auto, maar ja, we hebben ook 8 weken. <<blush>>
Yeehaw