Vlees in/uit Zim/Bot/SA

Weet iemand wat de regels zijn mbt invoer van vlees:
SA-Zim verboden, behalve gevogelte, maar hoe zit het met:
SA-Botswana
Botswana - Zim
and vv

Tx
:beef:

Nooit problemen gehad met vlees aan de grens Bots-SA of Nam. Wel binnen Botswana!

Franzie, bedankt voor je respons, maar deze is off topic.
Zelf in Nam ook wel eens een pakkie vleis af moeten geven.
Alhoewel, is er in Bot ook een zgn rode lijn ivm vlees en fruit ?

In een ander forum stond dat er van SA - Zim geen vlees gebracht mag worden.
Nu heb ik wat gegoogled maar nergens kon ik een oficiële website vinden waar ik deze info op kon vinden.

Onze trip behelst:
SA-Bot, Bot-Zim, Zim-Bot, Bot-SA of Zim-SA

Baie dankie

Weinig off-topic aan lijkt mij!

Ik had aan de grens SA naar Botswana anders wel controle op vlees, 4x4 werd doorzocht en moest uiteindelijk pakje kalkoenfilet inleveren. Ook in Botswana (met name het noorden) zijn ze scherp op vlees, groente en fruit.

Of is deze reactie ook offtopic?

Vlees, altijd een heerlijk onderwerp :slight_smile:

Binnen Botswana vrij vervoer van

• zuid naar noord
  • oost naar west

Namibie invoer: niet meer dan 10kg vlees
Botswana invoer: geen vlees, vis, melkproducten en firewood
Zimbabwe invoer: geen vlees

Overigens is kip geen vlees maar dit dan off-topic :slight_smile:

Ramon, Franzie,
off topic
Tx, maar de laatste twee berichten was inderdaad de info die ik zocht :slight_smile:

Weten jullie ook waar deze roadblocks staan, meer concreet als ik van Kasane naar Maun rij, rij ik eerst westwaarts (foute boel) en daarna zuidwaards (wederom foute boel), alhoewel ik me niet kan voorstellen dat op dit traject er road blocks zijn mbt vlees/vis/gevogelte/groente en fruit.

Alternatief is zelf vlees schieten in Chobe, maar dat is niet ons plan

In Nam loopt er een “rode” lijn die behoorlijk duidelijk is, is er ook zoiets in Bot ?

De vetfences en controlepunten in Botswana en Namibie staan opgetekend op Tracks4Africa. Als je een Garmin hebt (of gaat huren) is het aan te bevelen om voor de planning van jouw reis Mapsource te installeren. Er is altijd wel iemand die jou de laatste kaarten van T4A kan leveren :wink:

Toen wij de grens van SA naar Botswana overgingen, moesten wij de tomaten en komkommer afgeven.
Vanuit Botswana naar SA mag je geen diesel meenemen in jerrycans. Wij moesten deze leegmaken aan de grens…

Net de grens overgegaan bij Vioolsdrift en diesel in cans (60L) geen probleem. Ambtenaar zei dat vleis en groente wel een probleem was. Hadden we gelukkig al op :slight_smile: