vanuit Botswana naar Zimbabwe

Wij gaan zelf rondreizen met een 4x4 vanuit J’burg naar Botswana. Ons plan is ook om naar de Vicc falls te gaan en willen vanuit daar de grens over naar Zimbabwe -> Hwangwe -> Motopo -> SA.
Nu lees ik dat er toch wel risico zit om door Zimbabwe te gaan ivm te kort aan benzine en toch wel de agresessiviteit van de plaatselijke bevolking die dat met zich mee kan brengen.
Ik zie wel dat georganiseerde touroperators wel deze route rijden.
Heeft iemand ervaring met het reizen door een stukje Zimbabwe?

Zimbabwanen agressief? Misschien wel de aardigste mensen in Afrika… Ook zijn er op dit moment geen problemen met de brandstof voorzieningen. Gaan dus!

Helemaal mee eens hoor!
De eigenaar van een restaurantje in Vic Valls bracht ons iedere avond tot aan de benzinepomp (daar was de verlichting goed) vanwege olifantenaanvallen die daar plaatsvonden. (rondom het spoor)
Het hotel bood hun dure taxi aan vanwege die “agressieve” olifanten maar dat geld gaf ik liever uit aan een local…

Ik vind trouwens heel veel Afrikanen erg aardig m.u.v. de Egyptenaren

We zijn net de grens over van Francistown naar Bulawayo. Alleen maar vriendelijke mensen, zelfs bij de grensovergang. Kosten 2 personen: US115 en binnen 1 1/2 uur de grens over.
Gewoon doen dus!

vanuit Botswana zijn we via Vic Falls naar WhangeNP->Matopos-> grensovergang Francistown. Geen problemen, wel veel politie controle. Maar in Botswana veel meer wild gezien dan die week in Zimbabawe.