Via google kan ik het niet vinden, dus probeer ik het zo.
Ik ben opzoek naar een vlak en zuidelijk stuk in Spanje
Ik wil graag op vakantie naar zuid-Spanje, met mijn vrouw die in een rolstoel zit en onze kleine van (dan) bijna 2.
Het is dus noodzakelijk dat de omgeving een beetje vlak is. Een heuveltje en stoepje is niet zo erg, maar om de hele dag een berg omhoog te duwen, en nog een kleintje onder mijn arm is wat te gek.
We willen een goede week in de periode eind februari (of valt dat samen met carnaval?), dus om nog een beetje weer te hebben zo zuidelijk mogelijk.
Verder:
We gaan naar Spanje, dus ik kan friet van piet missen als kiespijn.
We vinden het ook niet erg om gedurende de vakantie 1 of 2 keer van locatie te wijzigen, dat we bijv. in een nabij gelegen plaats naar een andere accommodatie verhuizen (3 uurtjes in de auto is max).
We staan eigenlijk overal wel voor open, als we van te voren maar weten dat het met de rolstoel gaat.
Wat ik heb gevonden wat vlak zou moeten zijn is Valencia, maar dat ligt niet zo zuidelijk naar mijn idee.
Vlak is in zuid-Spanje (Andalucia) redelijk moeilijk. De beste kansen heb je denk ik in Cadiz en Huelva als je naar de kust wilt. Sevilla stad is ook een goede optie.
Het hoeft niet vlak-vlak-vlak als in nederland te zijn, mijn vrouw is best mobiel. Maar ik ben ook wel eens in San-francisco en Lissabon geweest en dat is niet te doen met een rolstoel en kinderwagen.
Hoi een beetje laat mijn reactie maar toch geef ik wattoelichting
Als je aan de kustlijn blijft in Andelucia zie ik geen probleem met rolstoel
ik heb vele dorpen en steden bezocht aan de Costa del sol
Als ook profiteren van de zachte zomers zou ik de keuze maken vanaf Murcia tot Malaga
En zeker Almeria deze streek heeft het beste klimaat van Europa zon gegarandeerd het ganse jaar
Grt