Visumplichten Thailand

Ik ben nu in Thailand op een open visum naar Thailand gegaan wat dus betekent dat ik 30 dagen heb gekregen. Ik wil graag langer blijven, maar hoe kan je dit precies regelen zonder steeds elke keer een visa run naar bijv Cambodja te moeten doen. Natuurlijk kan je ook vliegen naar Singapore of Cambodja dan krijg je 30 dagen als je het land inkomt met het vliegtuig, maar is dit niet een stuk duurder? En moet je dan ook niet vooraf een visum voor dat land aanvragen voordat je er überhaupt erheen mag vliegen? Heeft er hier misschien iemand tips om langdurig en zo goedkoop mogelijk in Thailand te verblijven qua visum?

1 like

Als je wat meer informatie geeft ove jezelf, zoals leeftijd, wat je hier doet en hoe lang je van plan bent te blijven, is het mogelijk om aan te geven wat voor visummogelijkheden je hebt.

Kan je wel vertellen dat visumvrije entree, wat je nu hebt, niet echt geschikt is voor een langdurig verblijf, en ook niet hiervoor bedoeld is.

Ik ben nog redelijk jong 23 en mijn voornaamste reden is het wonen hier in Bangkok. Eigenlijk vondt ik het retirement visa wel wat, maar dan moet je weer 50+ zijn geloof ik. Ik heb een tijdelijke arbeidsongeschikheidsuitkering en zodoende kan ik hier rondkomen zonder werk te verrichten. Vandaar dat me afvroeg of er ook andere manieren zijn om alsnog langer te blijven zonder telkens een visa-run om de 2 weken te moeten doen.

In dt geval is een toeristenvisum, aan te vrgen bij thaise ambassade of consulaat buiten thailand, je beste optie.

Ben 50+ en wil graag zo’n 3 maanden in thailand verblijven.

Wat is de beste optie?

Groetjes sqa Piet.

je kunt een non immigrant non o aan vragen gebaseerd op retirement (je bent boven de 50)

een single entry geeft je 90 dgn bij binnenkomst.

een multiple entry is geldig voor 1 jaar en elke keer dat je thailand binnenkomt krijg je 90 dgn, na 90 dgn moet je de grens even over en krijg je 90 dgn. Door je laatste entry een paar dgn voor afloop vh visum te plannen kun je effectief 15 mnd blijven.

Als je denkt minder dan 3 maanden te gaan verblijven kun je ook gewoon een toeristenvisum aanvragen. Dat is 60 dagen geldig, en kan eenmalig voor 30 dagen worden verlengd, totaal dus 90 dagen zonder dat je het land hoeft te verlaten.