Visum

Hola,

Sorry voor nog een visum topic, maar ik hoor nogal wat horror verhalen over mensen die worden geweigerd op hun vlucht. Ik heb zelf een ticket voor 10 maanden naar Buenos Aires. Ik kom binnen op een toeristenvisum en als alles goed gaat komt daar mijn werkvisum.

Nou zegt de reisorganisatie dat ik bij vertrek aan mijn vliegtuigmaatschappij moet laten zien dat ik het land uit ga binnen 3 maanden. Zij zegt dat ik per se een ander uitgaand vliegticket moet laten zien.

Ik vroeg me af wat de ervaringen hierover zijn. Vooral of bijvoorbeeld een ticket van de buquebus naar Urugay ook voldoet.

Alvast dank

Zelfde probleem hier. Heb een ticket voor 4 maanden met TAM Linhas naar BA. Vertrek vanaf Frankfurt met overstap in Sao Paolo.

Ik heb inderdaad gehoord dat een ticket naar bijv. Uruguay of Chili kan, maar ben inderdaad benieuwd of een busticket voldoet. Heb ook al geprobeerd emailcontact met TAM te krijgen, maar tot op heden geen reactie .

Blijkbaar doet de Argentijnse douane tegenwoordig moeilijk over zulk soort dingen. Ik ben zelf vele malen naar Argentinie gevlogen met een langdurig ticket en heb toen altijd kleine reisjes gemaakt naar buurlanden om mijn visum te verlengen… de laatste keer dat ik dit deed was in 2007, nu woon ik hier op basis van een enkele reis :slight_smile: (die ik alleen maar kon krijgen omdat ik getrouwd ben met een Argentijnse).

Maar als je schrijft dat je hier een werkvergunning gaat bemachtigen, kun je dan niet aan je toekomstige werkgever een bewijs vragen dat je daar gaat werken? Want hoe kom je anders aan zo’n vergunning, ik neem aan via een bedrijf of via de ambassade of zo?

suerte,
Jan

Ik denk dat als ik laat zien dat ik daar ga werken maar nog geen werkvisum hier heb gekregen ik het alleen maar moeilijker maak. vandaar dat ik eerst onder het mom van toerist het land in ga…