Stage in BA: visum en ticket

Hola!

Ik ben me aan het orienteren op 5 maanden stage (Pedagogiek, zit te denken aan internationale school, en evt. daarna nog een maand rondreizen in Argentinie danwel ander land in ZA) en Buenos Aires zie ik eigenlijk helemaal zitten!
Na een beetje rondneuzen heb ik wat dingetjes gelezen over 't visum, dat je maar 90 dagen in Argentinie mag zijn en iets dat je een visumrun kunt doen naar Uruguay met de boot.

Zou iemand mij hier iets meer over kunnen vertellen?
Bijv. hoe kan ik dat het beste doen met een vliegticket, is 't niet een beetje raar als ik een ticket heb waar aankomst en vertrek 6 maanden verschillen?
Wat zijn de risico’s mocht er iets gebeuren?
Als ik halverwege een visumrun doe naar Uruguay, hoe gaat dit dan een beetje in z’n werk, hoe zien ze in Argentinie dat ik daadwerkelijk het land uit ben geweest?

Alvast bedankt!!

Hola Petra

Omdat je waarschijnlijk dit forum al hebt doorgesnuffeld, weet je dat het niet echt een probleem is als je een ticket langer dan 3 maanden hebt.
Als je zekerheid wilt hebben kun je event vast een ticket buquebus boeken, dat is de bootmaatschappij naar Uruguay.
En hoe ze kunnen zien in Argentina dat je naar Uruguay ben geweest?
Haha, heb je wel eens van een paspoort gehoord waar je visumstempels in kunt krijgen :wink: ?
En wat bedoel je met risico’s?
Veel succes verder, BA is een geweldige stad!!!