Goeiemidag allemaal!
Half september vertrek ik naar Iran ivm een reis over de zijderoute. Uiteindelijk kom ik na 2/2,5 maand aan in China. In dit geval over een landsgrens, en wil ik ook weer vertrekken over een landsgrens.
Wie weet of ik in dit geval toch een vliegticket nodig heb om aan te tonen dat ik China weer verlaat?
Daarnaast weet ik ook nog niet mijn exacte route en dus ook niet waar ik verblijf. Ik kan wel voor de 1e dagen iets boeken. Is het echt nodig dat je je hele reisschema inclusief slaapplekken overlegd?
Ik hoop dat iemand het antwoord heeft!
Groetjes,
Jeffrey
Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer mobile app
Je hebt geen vliegticket China in en uit nodig maar wel tickets van vertrek uit Nederland en de terugweg. Verder een reisschema met je volledige reis. Waarbij je Iran etc. in het kort kunt vermelden.
Voor China maak je een geloofwaardige route met evt. vermelding van trein- en bootreizen. Voor iedere plaats een hotel boeken ( en na verkrijgen van het visum weer annuleren)
Hoe meer papierwerk je omtrent de reis kunt aanbieden, des te groter de kans op een visum.
1 like
Hoi Froja RM,
Top. Dank voor al je info! Aangezien ik nog niet weet waar ik heen ga en wanneer ik naar NL vlieg, is dan handig om gewoon het goedkoopste vliegticket China uit te boeken? Wat zou jij aanraden?
Hallo Jeffrey,
Dat is dan inderdaad het slimste.
Als je even wat rond snuffelt kun je tickets boeken en net als de hotels naderhand weer annuleren.
Als je een rondreis gaat maken en je van NLD naar China vliegt en dan via een derde/vierde of vijfde land weer naar Nederland teruggaat, welke informatie willen ze dan hebben?
Is het dan de terugvlucht naar Nederland of een binnenlandse vlucht in 1 van die landen?
Dan de evt. de vlucht naar het derde land, als het maar een bewijs is dat je het land weer gaat verlaten.
Hoi Froja,
Top! Dankjewel weer
Regelmatig verlaten mensen China met de trein naar Hanoi. Deze treinkaartjes kan je pas 2 weken voor vertrek aankopen, hoe werkt het dan?
Maak een reisschema met evt. vermelding van trein- en bootreizen.
En lever een hotelboeking of vliegticket aan van het eerstvolgende land.