visum

als ik t goed begrijp, kan ik na 30 dagen thailand en 3 weken birma weer aan de grens een visum krijgen voor 14 dagen. want ik ga in en uit via Ranong, per boot, dat kan heb ik begrepen van een aussi/ nou, ik hou jullie op de hoogte
rob

Je kunt aan de grens een visumvrije entree krijgen, geen visum. Maar verder klopt het inderdaad.

[ol]
[li]
[/li][/ol]
En dat kost voor 14 dagen?

Het is officieel 15 dagen, maar dag van vertrek en dag van aankomst tellen mee.

Het is een gewone visumvrije entree, dus gratis, net als op het vliegveld aankomen gratis is.

Kom ik op 3 opties:
een 3maandvisum a …euro,
een inreispermit, gratis a 1 maand,
en wat ik me dan herinner van mijn visarun zal wel geweest zijn: 1x verlenging van 15 dagen, en dat ik dan die extra week de dag’ boete" betaald heb, waarvan ik vergeten ben hoeveel dat was.
Er is wat verandering, ze zijn ergens strenger en ergens soepeler geworden, ze willen die hippies die maar heen en weer runnen niet meer geloof ik.
dank zover.

Verlenging is 30 dagen.

, o echt, dat is wel prettig om te weten, misschien was t wat jaren geleden 15 dagen, afijn, bedankt.

overigens ga uik ervan uit dat dat voor mij onjuist is, omdat ik overzee binnenkeer, i.p.v. luchtgewijs.

Heeft er niets mee te maken, verlenging is 30 dagen. De manier van binnenkomst bepaalt alleen de initiele duur van de visumvrije entree, niet een eventuele verlenging.

waar slaan die 15 dagen dan op die je op 5-12 noemt?

Daar hadden we het over de visumvrije entree. Die is 15 dagen indien binnenkomst over land/water, 30 indien binnenkomst door de lucht. Verlenging is altijd 30 dagen.