Visum

Ter info, visum aanvraag.
De afgelopen maanden hebben we de veschillende forums in de gaten gehouden over visum aanvragen.
De afgelopen weken hebben wij gekozen voor een eenvraag via Berlijn.
Wat moet je in een envelop stoppen:
*Twee formulieren (dezeldfe) met opgeplakte pasfoto, (Downloaden van ambassade site)
*Een afschrift van je oveschrijving van het visum bedrag (voor ons voor twee personen) 50,-
*Een retourenvelop met je naam en adres.
*Geld om retour envelop aangtekend op te sturen ( voor ons 15,-) voor twee paspoorten.

Dus geen werkgevers verklaringen, cd’s met foto’s etc.
Binnen zes werk dagen hadden wij ze retour.

Scheelt 80,- of zoiets voor een visum bureau.

Via Wereldwijzer app

1 like

Hoogie, ik ben eens gaan speuren op Internet en op de website van ambassade in Berlijn.
Is het nog niet zo lang geleden dat je de aanvraag zoals hier beschreven hebt gedaan? Het scheelt nogal een aardig bedrag in jullie voordeel.
Ik vroeg me af of je ook een reisschema mee moet sturen omdat op het formulier ook een adres in Myanmar in moet vullen?
Hoe lang voor vertrek naar Myanmar kan jet het visum aanvragen?

Wij hebben twee weken geleden ons visum aangevraagd. We hoefden geen reisschema mee te sturen. Alleen twee formulieren en een copie van je overschrijving. Scheelt echt heel veel met een visum bureau. Je kunt niet tever vantevoren een visum aanvragen. Vanaf moment van afstempelen in Berlijn is het visum drie maanden geldig.

Via Wereldwijzer app

Het scheelt zeker heel erg veel!
Een visumaanvraag bemiddelingsbureau vraagt daar zo’n €80 voor + €25 voor het visum. Dan moet je nog aangetekend versturen 2 x dus tel maar op. Daarnaast moet je daar ook nog een USB stick met foto meesturen en de USB ben je daarna hoogstwaarschijnlijk kwijt. Ik vind je uitleg een hele goede tip; bedankt!

Via Wereldwijzer app

Wij hebben twee paspoorten in een envelop gedaan. Aantekenkosten 15,-. Wel een retour envelop met je eigen adres erbij doen met 15,- om weer aangetekend weer terug te sturen.
Succes.

Via Wereldwijzer app

Same here. Formulier invullen, paspoorten erbij, geld en retourenveloppe. Verder geen reisschema o.i.d. Duurde bij ons wel 3 weken voor we de boel terug hadden. Dus wacht niet te lang!

Via Wereldwijzer app

Wij ook geregeld via Berlijn. Verwerkingstijd was bij ons een week of twee afgelopen november. Om nog wat extra te besparen heb ik ipv 15 euro voor de verzendkosten terug naar Nederland een reeds gefrankeerde aangetekende retourenvelop bijgevoegd. Via de website van Deutsche Post kun je zelf postzegels printen, ook voor aangetekende internationale post. Kost ongeveer 5 euro.

Overigens raad ik niemand aan de visumkosten over te maken naar het IBAN-nummer van de ambassade in Berlijn. Toen wij dat probeerden kregen we enkele dagen later een brief van onze bank (ING Bank) met de mededeling dat de betaalopdracht niet uitgevoerd zou worden omdat het bankrekeningnummer toebehoort aan een aan een ‘schurkenstaat’ gerelateerde bankrekening. Onze paspoorten waren op dat moment reeds (zonder bijgesloten contact geld) op de post richting Berlijn. Gelukkig toch nog het geld bij de ambassade kunnen krijgen via een vriend met een Duitse bankrekening. Vanaf zijn rekening kon hij wel zonder problemen geld overmaken naar de ambassade in Berlijn.

@Galapogos Ik heb geen bekenden die voor mij het geld regelen met de ambassade in Berlijn. Ik gok dus toch op een goede afloop via de ING.

Vorige week maandag alles aangetekend verstuurd naar de ambassade in Berlijn, visumkosten week eerder via ING internetbankieren overgemaakt en vandaag (dinsdag) de paspoorten aangetekend weer terug ontvangen. Hoe snel kan het gaan; super! Precies gedaan zoals anderen hier op het forum ook al hebben aangegeven en GEEN werkhistorie en foto’s mee moeten sturen op USB of CD-rom. :+1:

Via Wereldwijzer app

Hallo LInu, een paar vraagjes
hoeveel kost het nu precies per persoon? Moet ik 2 form en 2 pasfoto’s per persoon opsturen?
Is dt het juiste adres van de ambassade in Berlijn? India Visa Application Center,
Cox and Kings GmbH,
Wichmannstrasse 6,
0787 Berlin

Hoelang is het visum geldig?

Alvast bedankt

Hallo TonJans,
Het visum kost 25 Euro per persoon.
Wij hebben een toeristenvisum en is na afgiftedatum 3 maanden geldig. Opletten dus bij de datum van aanvraag indienen!
Voor het aangetekend versturen van alle spullen van 2 personen kost het voor samen12 Euro
Je moet inderdaad per persoon 2 x het zelfde formulier invullen en er een paspoort op plakken / lijmen. In ieder geval niet nieten of los bijvoegen .
Verder een retour envelop met je eigen adres bijvoegen, voorzien van 15 Euro , en in de linker bovenhoek ‘einschreiben’ op schrijven.
Doordat wij vooraf de betaling online hadden gedaan hebben we een afschrift van de betaling meegestuurd.
Het adres wat jij hebt geschreven is van de ambassade van India in Berlijn.
Ik neem aan dat je vragen over het visum en het adres van de ambassade van Myanmar wilt weten?
Dat is dus:
Embassy of the República of the Union of Myanmar
Thielallee 19
14195 Berlin

Als je naar hun website gaat kun je de formulieren downloaden en staat ook het banknummer op waar je het geld naar over kunt maken. www.botschaft-myanmar.de -> daarna kies je menu Visa & MRP
Je kunt er ook voor kiezen om het bedrag van de visumkosten cash in de envelop met aanvraagformulier mee te sturen.
Totaalkosten zijn dus per persoon ongeveer 25 Euro + aangetekend versturen 15 Euro is zo’n 40 Euro pp
Scheelt nogal wat de totale kosten met laten regelen via visumbureaus. En bij ons alles binnen 8 dagen geregeld!
Hoop dat het duidelijk is!
Groetjes, Lian

Via Wereldwijzer app

TonJans,
Natuurlijk noet je je een pasfoto plakken op je aanvraagformulier en geen paspoort. (Ik zie het nu pas)
Dat heb je tegenwoordig met het automatische woord aanvullen. ������