Hallo,
Wij vertrekken in september voor een half jaar naar Azië, en zouden dan een 50 à 60-tal dagen in China willen verblijven.
Ik heb al heel wat informatie over het aanvragen van het visum gelezen, maar zit nu met de vraag welk soort visum we zouden aanvragen:
-
een single entry: maar dan voor een verblijfsduur van 60 dagen: is dit mogelijk? Of wordt dit zonder meer sowieso geweigerd? Gezien we een (fictief) out-ticket moeten boeken, wens ik enige zekerheid te hebben, anders zijn dit weggegooide kosten, gezien we dan nadien een nieuwe aanvraag zouden moeten doen met opnieuw een fictief out-ticket met een andere datum
-
een double entry: van dan 2x 30 dagen: probleem is dat we traag wensen te reizen en niet tijdig aan een grens zullen geraken, zou het sneu vinden dat we hier speciaal een omweg voor zouden moeten maken
-
een single entry voor een verblijfsduur van 30 dagen en ter plaatse verlengen: kan je quasi zeker zijn van de goedkeuring van de verlenging? want dan lijkt me dit de veiligste optie.
Nog een andere vraag ivm het out-ticket dat bij de visumaanvraag gevoegd moet worden: kan dit ook een trein ticket zijn, en zo ja, is het wel mogelijk zo vroeg (3 maanden op voorhand) een trein ticket te boeken?
Alvast bedankt,
Sandra