Visum voor stage ZA

In augustus vertrek ik voor 4,5 maand stage naar Zuid Afrika. Nu is een standaard visum maar 90 dagen/3 maanden geldig. Heeft iemand ervaring of tips over wat het slimste is om te doen? Een visum regelen in NL of mijn tijdelijke visum in ZA verlengen?

Je kan het beste je toeristen permitmhier in Za. Verlengen voor nog een keer 90 dagen, wel gelijk mee beginnen kan even duren. Maar je mag nooit zeggen dat je stage loop, anders krijg je er geen ook dus niet zeggen als,je ZA binnen komt. Of inderdaad een een andere permit aanvragen vij de SA ambassade in Den haag, maar kan lang duren, wel alle papieren van de stage meenemen.
suc6

Niet zeggen dat ik stage loop? Zijn ze gewoon niet zo moeilijk en kan je dus gemakkelijk met een leugentje je visum verlengen? Of moet ik daar dan straks in een apart kamertje hardop liegen en zeggen dat ik 130 dagen vakantie vier in Kaapstad?

Inderdaad niet zeggen dat je stage loopt, je bent gewoon op vakantie dan is een verlenging geen enkel probleem.

Hoi!

De regelgeving omtrent de visa veranderen nogal eens, zo ook het visum dat jij nodig zult hebben.

Eerder was het inderdaad eenvoudig mogelijk om gewoon op een toeristenvisum naar Zuid Afrika te gaan en deze tussentijds te verlengen. Tegenwoordig raad ik dit ten zeerste af, aangezien ze steeds strenger controleren. Ik ken zelfs al studenten die helaas weer terug mochten naar land van herkomst om daar het visum alsnog aan te vragen.

Het visum voor een stage dien je voor vertrek aan te vragen bij de Zuid Afrikaanse ambassade voor de gehele periode. Zorg dat je hier op tijd mee begint omdat niet altijd alles even snel geregeld wordt. Grote voordeel hiervan is dat je in Zuid Afrika zelf niets meer hoeft te regelen. Dit scheelt je bovendien een bezoek aan de home affairs (www.capetownrocks.nl/nieuws/home_affairs).

Succes