Visum voor een jaar ZA?

Hoi,

Vanaf sept. 2010 ligt er een plan om voor een jaar stage/vrijwilligerswerk te gaan doen in Zuid Afrika.
Een instelling om stage te lopen heb ik zo goed als gevonden, maar dit is wel een hele kleine/particuliere instelling.

Is het mogelijk om een visum te krijgen voor een jaar?
Hoe gaat dat is zijn werk en is het moeilijk?

Heb al wat gezocht, maar nog niet heel veel duidelijks gevonden.

Jitske.

He, dat is leuk, zul je gen spijt van hebben denk ik.
Ga naar de Zuid Afrikaanse Ambassade voor advies. Alleen in de ochten tot 12.00 uur is deze geopend. Ga er persoonlijk heen en laat je helpen met alle formulieren, hopelijk gaat het dan sneller. Maar ze zijn niet zo erg vriendelijke daar.

Neem de paspoort en alle relevante documente mee.
Veel suc6 ermee.

kijk ook even op. South African Government | Let's grow South Africa together

groeten uit een heet Kyalami:zon02:

Hoi Jitske,

Kijk eens op deze web site, deze geeft binnen 24uur antwoordt of je in aanmerking komt voor een visum van een jaar.

www.immigratie-zuid-afrika.nl

Succes

Tip: begin er vandaag nog mee! Ambassade in Den Haag heeft veel tijd nodig. Ten minste, dat hebben wij wel gemerkt toen we zakelijke / verblijfsvergunningen nodig hadden. En de tip om alle noodzakelijke en beschikbare informatie bij je te hebben, is zeker een aanrader. Je kunt eerst ook met de ambassade bellen om te vragen wat je allemaal mee moet nemen. Kan me bijv voorstellen dat je ook een verklaring van goed gedrag en dat soort papieren moet organiseren!

Groetjes en suc6,
Natascha Snelder