Visum voor de Filippijnen als je al met een Filipijnse getrouwd bent ?

Aan iedereen die langer dan 21 dagen geboekt heeft voor de Filipijnen. Bij het inchecken op de luchthaven bv in zaventem zeg je gewoon dat je visa koopt bij aankomst. Hoe moet je dit doen; bij aankomst neem jij je bagage, je wandelt naar de douane. ga volledig naar de linkerzijde, daar bevind zich de imigrationservice. Je geeft daar je pasport af, betaal 2700php, je krijgt een ontvangstbestiging van betaling, deze geef je af aan de douane, deze op hun beurt stempelen je pasport af met aankomst en uiterste vertrekdatum plus het betalingsbewijsnummer, voila en je kan 59dagen blijven.

groetjes diekeleke

Dat lijkt me echt heel erg handig, beter dan een hele dag naar Den Haag voor dit stempeltje in je paspoort. Kost in Den Haag dacht ik 39 euro, kortom vrijwel evenveel als die 2700 peso. Maar scheelt in tijd en gemak enorm.

Ik ga het volgende keer zo doen, ben die reis naar de Ambassade zat.

Groet, Foots :wereld:

Hello ik ken al meer dan een jaar en filippijnse vrouw en wil met haar trouwen hier in belgie wat kost en visum voor haar naar belgie te laten komen om te trouwen ?ik weet enkel dat op mijn gemeente moet zijn om alles aan te vragen en alles te starten maar wat kost dat aub marcc

hey ik ken een jaar en filipijnsee vrouw en wil die naar belgie laten komen om te trouwen en samen te leven wat kost en visum voor dit te doen voor mijn vrouw daar dank uw want zij zal kijken daar voor haar visum en wat zal dat kosten dank u marc

Hallo Marc1963,Het is in Nederland een nogal kostbare zaak, met heel wat haken en ogen. Hoe het in België geregeld is weet ik niet precies, maar zal niet veel anders zijn. Ik hoop dat er Belgen willen reageren op je vraag, want die zijn er op dit forum genoeg. Het enige wat ik je vast kan vertellen, is dat het dankzij Europese regels elk jaar moeilijker wordt! Succes!!

Dag Marc
Niet zo eenvoudig. Bezoek je vriendin dat je haar goed kent…
Ik heb een maand een Belg hier ontmoet en in Belgie getrouwd en zijn Filippijnse vrouw is er reeds vandoor…
De Belgische ambassade in Manila is geen lachertje…
Het beste is dat je vriendin een toeristenvisa aanvraagt om je te bezoeken…
Wanneer ze in Belgie is ga je naar een notaris en laat een samenlevingscontract opstellen…
Dan is het niet zo gemakkelijk om haar uit te wijzen…
Misschien is dit ondertussen veranderd… maar dit is een achterpoortje…
Visum voor huwelijk is een lange procedure en draait op niets uit…
Of je bent één van de weinige die geluk heeft…
Alvast succes…

Via Wereldwijzer app