Visum voor 10 weken stage

Hoi allemaal!

Ik vertrek 19 april naar Nieuw-Zeeland om er 10 weken stage te gaan lopen.

Mijn school raadde het Working Holiday Visum aan. Ik wou hier ook eens horen of er een ander visum mogelijk is.

Op internet ben ik ook uitgekomen op het Temporary work visa –Student and Trainee Category

Hieronder de beschrijving:
Je kunt ook een Temporary work visa –Student and Trainee Category aanvragen. Dit visum is alleen geldig voor de duur van je stage. Als je na je stage langer wilt blijven, moet je al bij je visumaanvraag extra reistijd aanvragen. Ook voor dit visum moet je over een retourticket of voldoende geld daarvoor beschikken en verzekerd zijn voor ziektekosten. Daarnaast dien je over voldoende financiële middelen te beschikken: zo’n 630 euro per maand of zo’n 250 euro als je een stagevergoeding krijgt of als je stagebedrijf verklaart de accommodatie te verzorgen.

Wel staat er bij dat je het per post kan aanvragen. Over digitaal staat er niets.

Via stichting uitwisseling ( waar mijn school mee samenwerkt) is het 475 euro voor het Working Holiday visum!
Op andere websites sag ik dat het veel goedkoper was.

Iemand ervaring met het Temporary work visa –Student and Trainee Category? En de prijs hiervan?

Groetjes

Nathalie

Ik zie inderdaad dat dit visum alleen per post aangevraagd schijnt te kunnen worden. apart
Maar als het voordeliger is en je gaat echt alleen voor die korte periode dan lijkt dat me ideaal. Helaas kan ik je er verder weinig over vertellen.

Wat betreft het Working Holiday Visum die zou inderdaad een stuk voordeliger zijn wanneer je die direct via de immigratie website van NZ aanvraagt, welke tevens wel geheel digitaal afgehandeld kan worden. Geen mogelijkheid dit buiten je aangegeven stichting te regelen?

Gelukkig ben ik niet verplicht het via Stichting Uitwisseling te wisselen en gelukkig heb ik toch nog even gegoogled. Scheelt wel veel geld.

Hoelang duurt het ongeveer voor je een Working Holiday Visum helemaal rond hebt?

Groetjes
Nathalie

Ligt er een beetje aan, maar over het algemeen niet zo heel lang als je geen eigenaardige dingen zoals een strafblad hoeft op te geven. Ga ik ook niet vanuit. :wink:
Bij mij kreeg ik binnen een week al (positief) antwoord.

Working holiday visa is volgens mij heel wat goedkoper voo NZ. Prachtig land om stage te lopen heb je uitgekozen!

Ik zou het nogal zonde vinden om voor 10 weken een WHV te gebruiken… NZ biedt meerdere varianten in Studenten visa’s (zie hier), dus het zou heel goed kunnen zijn dat jij met je stage ook in de categorie valt. Ik zou morgen gewoon even bellen met de ambassade, dan heb je duidelijkheid.

En 475 is wel heel duur voor zo’n visa hoor, wat een onzin.

Ik loop sinds 1 oktober stage in NZ en zit nu in de laatste 4 weken daarvan. Ik heb het moeten aanvragen als een work visa onder de categorie “other” aldus de immigratie waarmee ik destijds had gebeld. (ben daardoor nu bezig met het aanvragen van een WHD om nog een jaar te blijven).

Kosten vielen mij reuze mee, aldus mn creditcard gegevens was het zo`n €220,- voor het proces en ging best vlot.

[ul]
[li]Ik moest echter wel aantonen dat ik genoeg geld om heir te verblijven (onbetaalde stage -.-_
[/li][li]Ik moest ook de volgende documenten ingevuld meesturen bij de aanvraag: INZ1015 en INZ 1113
[/li][/ul]

Bel even met de immigratie van NZ en ze kunnen je helder uitleggen welk visum je moet aanvragen en hoeveel het kost.

Nr immigratie: +64 9 914 4100 (en pak wat pen en papier om de dingen te noteren. Eventueel een paar vragen die je wilt stellen vooraf opschrijven)

Voor slechts 6 weken zou ik geen WHD aanvragen. Dat zou enorm zonde zijn omdat je geen tweede keer een WHD aan kunt vragen.

Even update ( misschien handig als er mensen ook naar deze info op zoek zijn)

Naar de ambassade gebeld. Met de uitleg dat ik 10 weken stage ga lopen en dat ik niet betaald wordt maar wel daar mag verblijven. Hiervoor mocht ik dan een studentenvisum aanvragen. Later wel nog eens moeten terugbellen. Je moet namelijk een school opgeven. ( je krijgt dan een lijst met scholen, je kan er dus niet iets als “traineeship” invullen.) Blijkbaar mocht ik dan gewoon een school aanklikken. (liefst 1 die vergelijkbaar is met je eigen school hier). Op het einde moet je dan verschillende documenten toevoegen. Daar heb ik dan ook een document toegevoegd met even duidelijk dat ik stage ga lopen, onbetaald, blabla …

En dan 270 NZD betaald.

1 like

Nu ben ik heel eerlijk aan het twijfelen… Denk dat we 270 euro betaald hebben.