stage nieuw zeeland

Hallo,

vanaf februari ga ik een half jaar stage lopen in nieuw zeeland.
Mijn stagebegeleider vertelde dat een working holiday visum de beste optie is.
Ik heb de site gevonden waar ik deze moet aanvragen maar ik kan het formulier wat ingevuld moeten worden niet vinden.
Ook wil ik graag een vliegticket gaan boeken maar ik weet nie tof dit slim is om dit te doen als ik nog geen visum heb. Iemand ervaringen hiermee?
alvast bedankt!

Hoi Mar24,

Een working holiday visum voor een stage is inderdaad geen probleem. Ik had voor mijn stageperiode in NZ ook het working holiday visum. Er werd mij wel aangeraden om als doel reizen in te vullen en niet werken/stage. Stem ook even goed af met je begeleider hoe dat dan precies zit met een eventuele stagevergoeding.

Wat betreft visumaanvraag, heel precies weet ik dit niet meer, maar het staat mij bij dat je eerst een account aan moet maken bij immigration.govt.nz. Pas dan kan je online je gegevens invullen voor visumaanvraag.
Ik had volgens mij 1 of 2 dagen later visum ontvangen in mijn mailbox.

Tickets kan je best boeken. Had ik al wel gedaan in ieder geval. Ik heb destijds geboekt via australianbackpackers.nl met Emirates. Ze hebben tickets naar Australie met verschillende maatschappijen en met sommigen kun je doorvliegen naar NZ. Volgens mij kunnen ze ook een tussenstop regelen (heb ik niet gedaan) in bijv Sydney. Maar dat zou je na moeten vragen!

Ik betaalde rond de €1150 retour. Je zou dit kunnen vergelijken met andere aanbieders/skyscanner etc. Maar ik vond het een prima deal (had ook een jongerenticket).

Succes en veel plezier met plannen! NZ is een enorm mooi land met een gastvrije en lieve bevolking.

Bedankt voor deze informatie! Ik heb het visum inmiddels aangevraagd en bij de site voor vliegticket heb ik een geinformeerd naar de mogelijkheden.

Ik ben nu een schatting aan het maken hoeveel het totaal gaat kosten…
Ik vind dit echter erg lastig te bepalen maar ik wil toch graag weten waar ik op moet rekenen.
De stage periode duurt 20 weken en is de plaars hamilton. Graag zou ik in het weekend tripjes maken. Na deze stage periode wil ik nog graag naar het zuidereiland en eventueel nog 3 weken australie.
Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt :slight_smile: