Visum/vliegticket..vrijwilligerswerk

Hallo, ik ben nu iets van 4 week aan het rond mailen voor vrijwilligerswerk (regel alles zelf,niet via een organisatie)!Ik heb een kindertehuis in Namibie gevonden en mag daar een jaar vrijwilligerswerk gaan doen,als het goed is!Ik heb er heel erg veel zin in! Maar ik heb totaal geen ervaring met visum regelen en zag ook dat ik helemaal geen retour ticket kan vinden (heenreis wel maar terugreis staat er nog niet op)! Iemand tips met wat ik daaraan kan gaan doen? Het is een korte tijd om alles te regelen en als het mee zit wil ik in Juni heen! Iemand misschien nog meer tips waar ik aan moet denken?
:slight_smile: in ieder geval alvast bedankt!

Namibia kent geen visumplicht. Bij aankomst op het vliegveld krijg je een stempel in je paspoort that’s all.

De ambassade van Windhoek had gemailt dat ik een werkvisum nodig heb, bij 3 maand is er geen probleem maar bij 6 maand heb ik een omtrent goed gedrag nodig! Verder hebben ze mij niet meer informatie gegeven!

Voor vrijwilligerswerk in Namibië heb je wel een visum nodig!!

Soms is het leven heel simpel: Zeg niet dat je vrijwilligerswerk komt doen. Geen visum nodig. Klaar. Wel op tijd je visum verlengen en even uitzoeken of je een jaar kan volmaken zo.

1 like

:zon02:

hmmm…Ik wil liever graag geen problemen dus ik ben nu druk aan het mailen met de ambassade in Windhoek en heb contact gehad met de ambassade in Brussel. Nu hopen dat ik mijn visum krijg, wat komt er een stress bij kijken!
En wanneer ik mijn visum heb ga ik maar eens uitzoeken hoe het zit met de ticket van Juni 2013-Juni 2014!
dankjewell voor de tips, en als er meer tips zijn,zijn ze natuurlijk altijd welkom:)!!

Loopt jouw ziektekostenverzekering door als je zo lang naar Namibie gaat (werken)?