Visum/vliegticket..vrijwilligerswerk

Hallo, ik ben nu iets van 4 week aan het rond mailen voor vrijwilligerswerk (regel alles zelf,niet via een organisatie)!Ik heb een kindertehuis in Namibie gevonden en mag daar een jaar vrijwilligerswerk gaan doen,als het goed is!Ik heb er heel erg veel zin in! Maar ik heb totaal geen ervaring met visum regelen en zag ook dat ik helemaal geen retour ticket kan vinden (heenreis wel maar terugreis staat er nog niet op)! Iemand tips met wat ik daaraan kan gaan doen? Het is een korte tijd om alles te regelen en als het mee zit wil ik in Juni heen! Iemand misschien nog meer tips waar ik aan moet denken?
:slight_smile: in ieder geval alvast bedankt!

Namibia kent geen visumplicht. Bij aankomst op het vliegveld krijg je een stempel in je paspoort that’s all.

De ambassade van Windhoek had gemailt dat ik een werkvisum nodig heb, bij 3 maand is er geen probleem maar bij 6 maand heb ik een omtrent goed gedrag nodig! Verder hebben ze mij niet meer informatie gegeven!

Voor vrijwilligerswerk in Namibië heb je wel een visum nodig!!

Soms is het leven heel simpel: Zeg niet dat je vrijwilligerswerk komt doen. Geen visum nodig. Klaar. Wel op tijd je visum verlengen en even uitzoeken of je een jaar kan volmaken zo.

1 like

:zon02:

hmmm…Ik wil liever graag geen problemen dus ik ben nu druk aan het mailen met de ambassade in Windhoek en heb contact gehad met de ambassade in Brussel. Nu hopen dat ik mijn visum krijg, wat komt er een stress bij kijken!
En wanneer ik mijn visum heb ga ik maar eens uitzoeken hoe het zit met de ticket van Juni 2013-Juni 2014!
dankjewell voor de tips, en als er meer tips zijn,zijn ze natuurlijk altijd welkom:)!!

Loopt jouw ziektekostenverzekering door als je zo lang naar Namibie gaat (werken)?

Nee, een ziektekostenverzekering kan alleen voor 90 dagen en niet langer, dus ik ga een nieuwe aanvragen. Maar ik wil eerst zekerheid hebben van mijn visum en dat ik daar ook echt een jaar vrijwilligerswerk kan gaan doen, voordat ik dat ga regelen, maar ik heb wel alles zover mogelijk uitgezocht:)!!

Ik bedoel eigenlijk jouw zorgverzekering hier in Nederland!!

Als je in Nederland blijft ingeschreven ben je verplicht een zorgverzekering te hebben die in NL geldig is. Dan kan je dus het beste je huidige houden. Ik geloof dat je dan max 6 maanden aaneen in het buitenland mag verblijven, anders is je verzekering niet meer geldig. Als je je uitschrijft in NL dan kan je een expat verzekering nemen, die is alleen geldig wanneer je in het buitenland bent. OOM heeft specifieke verzekeringen daarvoor. Het is echter niet aan te raden je uit te schrijven, het wordt dan in mindering gebracht op je pensioen en je krijgt geen zorgtoeslag.

Vandaar mijn vraag :slight_smile: Het maakt dan vlgs mij nog uit of ze op vakantie gaat of (vrijwilligers)werk gaat doen. Maar goed, ze gaat niet op vakantie :slight_smile:

zover ik weet, moet ik mij wel bij de gemeente uitschrijven!!Omdat ik een jaar vrijwilligerswerk ga doen!

Je speelt alles wel precies volgens de regeltjes! Dat leer je wel af als je eenmaal in Namibie bent lol2

haha, ik heb al erg veel dingen meegemaakt in afrika toen ik aan het rondreizen was met twee vriendinnen! Ik wordt door familie tegengehouden wanneer ik niet alles piek fijn heb geregeld. ik probeer de problemen niet op te zoeken, haha…maar wie weet wordt ik daar straks wel veel gemakkelijker in;)

Heb de indruk dat je die nu wel opzoekt. Als je dezelfde tijd op vakantie gaat heb je mi een stuk minder problemen en hoef je je bv niet bij de gemeente uit te schrijven enz.

Marloes,

iets voor jou?? http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=150968

Oehhh jammer dan kan ik niet!!anders was het zeker wat voor mij geweest! :frowning: