Vraagje visum

Ik ben van plan om ongeveer 4 maanden naar Nepal te gaan. daar wil ik ook vrijwilligerswerk doen. Kan dit gewoon met een toeristenvisum, omdat het onbetaald is?
En hoe regel je visum voor 4 maanden, als je via visumdienst maar hooguit 3 maanden kan opgeven?

Hoi,

ik heb nooit anders gehoord dan dat je dat met een toeristenvisum kunt doen. De visumdienst heb je niet nodig. Haal je visum voor 3 maanden op het vliegveld in Kathmandu (rond de 75 euro, hangt een beetje van de dollarkoers af)) Zijn je drie maanden om, dan ga je naar een immigration office en kun je voor 40 dollar met 30 dagen je visum verlengen. totaal mag je 150 dagen in een kalenderjaar in Nepal zijn, dat lijkt me ruim voldoende voor je plannen.

In Kathmandu zit dat kantoor aan Bhrikuti Mandap (kan je via google maps zo opzoeken) in Pokhara (mocht je daar verblijven) zit er eentje aan Dam side.

Thanks voor de snelle informatie :wink:

Dat heb je zo met mensen die vroeg opstaan :slight_smile:

Hi,

Volgens mij ben je officieel wel verplicht om een working permit te hebben, dus ik zou niet bij je visumaanvraag opgeven dat je komt om vrijwilligerswerk te doen, misschien krijg je dan wat problemen. Zelf heb ik wel gewoon gewerkt op een toeristenvisum en daar verder geen problemen mee gehad (ook niet met verlengen van je visum), volgens mij doet iedereen dat. Maar zoals ik al zei: schreeuw het niet te hard van de daken :wink:

thanks voor de extra tip!!!

Ik heb het ook gedaan op een toeristenvisum. En later verlengd in Pokhara, kostte -gelukkig- niet veel tijd. Maar vooral nergens invullen dat je werk, vrijwilligerswerk oid gaat doen. Gewoon toerist.

Als je een visum voor 90 dagen aanvraagt, gewoon 75E neerleggen. Ze willen ooit wel eens meer vragen, maar het kost gewooon 75E. (althans, tot een jaar geleden in ieder geval wel, maar is geloof ik niet veranderd.)

namaste,

op 12.01.2011 betaalde ik op Tribuvan Airport de officële prijs van 100 dollar of 82 €

groetjes