We sturen de camper per schip naar Walvis Bay in Namibië. Zelf gaan we per vliegtuig. De bedoeling is om 3 maanden door Namibië te reizen, dan 3 maanden Zuid Afrika en dan 3 maanden Botswana. Vandaar hebben we een enkele vliegtuigreis naar Namibië geboekt. Nu zou dat problemen kunnen geven bij vertrek op de luchthaven hier of bij aankomst bij de douane in Namibië omdat we geen visum hebben en dat in principe niet nodig is als je slechts 3 maanden in Namibië verblijft. Alleen kunnen wij bij vertrek niet bewijzen dat we maar 3 maanden blijven omdat we geen return ticket hebben en we kunnen ook niet van te voren bewijzen dat we over 3 maanden de grens met Zuid Afrika gaan oversteken. Ervaringen en tips van harte welkom!
Ik zou dit soort vragen bij de ambassades neerleggen. In ieder geval niet uitgaan van ervaringen die mensen hier hebben.
Dag Sigrid,
Wij zijn van plan een gelijkaardige reis te maken in 2015.
We zoeken info over:
- het verschepen van 4x4 naar Namibie
- administratieve formaliteiten ivm tijdelijke invoer auto
- visa en returnticket
Ik ben sowieso van plan om de ambassade in Brussel te contacteren maar alle info is welkom.
alvast bedankt
Steven en Marijke
Hoi Sigrid
Is het makkelijk een camper te verschepen? Wat is de kostprijs ervan?
Alvast bedankt voor je reactie
Wij gaan nu naar Namibië met het vliegtuig+ huurwagen maar het lijkt me wel leuk (zeker voor lange periode je eigen camper ter plaatse te hebben.
groetjes
ann
ann
Sigrid is al even geen forumlid meer.
Al van SeaBridge (for Motorhome) gehoord ?
Is een bekend verschepingsbedrijf dat o.m. vanuit Antwerpen campers verscheept. Zij varen ook op Port Elisabeth (Zuid-Afrika). Je kan bij hen online een offerte voor de vrachtkosten opvragen.
Vast een fijne reis !
Heb met hetzelfde idee rondgelopen om onze camper te laten verschepen naar Zuid Afrika.
Wij gaan voor iets lmeer dan 2 maanden naar zuidelijk Afrika (ZA, Namibië en Botswana).
- Ik heb prijs gevraagd bij See Bridge en dit kwam merkelijk duurder dan een camper huren in Zuid Afrika.
- Met mijn camper zou ik niet overal kunnen gaan rijden in Namibië en Botswana.
- Indien je pech hebt onderweg, waar vindt je wisselstukken en een geschikte werkplaats?
- Je moet hem ook nog terug naar huis laten brengen.
Wij hebben nu via Self Drive 4X4 in Hilversum een 4x4 camper gehuurd (geen buschcamper)
Indien mer inlichtingen gewenst, wij zijn nog te bereiken tot volgende woensdag.
Groetjes,